Ford va concedia mii de angajați din Europa

0
Publicat:

Ford anunță concedieri masive în mai multe fabrici din Europa, numărul disponibilizărilor fiind de câteva mii în contextul trecerii la producția de vehicule electrice și a costurilor mari.

Fabrica de mașini Ford
Ford anunță concedieri masive la mai multe fabrici din Europa FOTO Shutterstock

Ford intenţionează în următorii trei ani să concedieze în Europa 3.800 de persoane care lucrează la dezvoltarea de produs şi în sectorul administrativ, a anunţat marţi producătorul auto american, citând costurile în creştere şi necesitatea unei structuri mai suple, în contextul trecerii la producţia de vehicule electrice, transmite Reuters.

Țările în care se vor face concedieri

Aproximativ 2.300 dintre locurile de muncă desfiinţate vor fi la fabricile Ford din Koln şi Aachen (Germania), 1.300 în Marea Britanie şi 200 în alte regiuni din Europa. Ford intenţionează să îndeplinească acest obiectiv prin programe de plecări voluntare, a informat grupul american.

Ford va păstra în Europa aproximativ 3.400 de ingineri care vor ajuta la producerea maşinilor pe baza tehnologiei de bază oferite de omologii lor din SUA şi o vor adapta la nevoilor clienţilor din Europa, a anunţat Martin Sander, şeful diviziei europene de vehicule electrice şi directorul Ford Germania.

Acesta a adăugat: "Este necesară o activitate semnificativ mai scăzută la actualele sisteme de propulsie faţă de cele folosite la motoarele pe combustie. Ne îndreptăm spre o lume cu mai puţine platforme globale, unde este necesară mai puţină muncă pe segmentul de inginerie. De aceea trebuie să facem ajustări".

Nu s-a schimbat nimic în privinţa strategiei de electrificare a Ford, a dat asigurări Sander. Producătorul auto american s-a angajat ca până în 2035 să vândă în Europa exclusiv automobile electrice, iar până în 2024 ar urma să fie lansate trei noi automobile electrice şi patru noi vehicule comerciale electrice, pe piaţa europeană.

Ford ar urma să lanseze anul acesta primul său vehicul electric în Europa produs pe platforma MEB a Volkswagen la uzina din Koln şi ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la fabrica sa din Valencia, a declarat Sander.

Acesta a adăugat: "Pregătim compania pentru a concura şi a câştiga într-o regiune care se confruntă cu turbulenţe economice şi geopolitice fără precedent".

Productivitatea inginerilor din Europa este cu 25-30% mai redusă decât ar trebui

Producătorul auto american trebuie să fie "agresiv" în privinţa îmbunătăţirii calităţii şi structurii costurilor în Europa şi Statele Unite, afirma recent directorul general al Ford, Jim Farley, la prezentarea rezultatelor financiare, în timp ce directorul financiar John Lawle spunea că productivitatea inginerilor Ford în Europa este cu 25-30% mai redusă decât ar trebui să fie.

Pe data de 15 februarie, Farley şi Lawler ar urma să ia cuvântul la o conferinţă care se desfăşoară la New York, dedicată modului în care compania îşi revizuieşte operaţiunile pentru a stimula creşterea.

Forţa de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 şi 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operaţională de 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.

Subsidiara Ford din Europa produce, vinde şi oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de pieţe, având aproximativ 45.000 de angajaţi la propriile sale facilităţi şi la societăţile mixte, conform informaţiilor postate pe site-ul companiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite