Flori, sushi sau tichete cadou? Bărbații alocă 268 de lei pentru iubite și 257 de lei pentru mame

0
Publicat:

Chiar dacă alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, tradiţia se menţine şi în acest an, majoritatea românilor considerând că florile sunt cele mai potrivite cadouri de Ziua Femeii.

Un bărbat ține un buchet mare de lalele în brațe
Florile sunt cadourile frecvent oferite de Ziua Femeii

Românii optează din ce în ce mai mult pentru sushi, pe lângă tradiţionalele cadouri, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii, conform unei analize întocmite de o platformă de livrări.

Potrivit datelor Glovo, preparatul culinar originar din Japonia este una dintre cele mai populare alegeri, comenzile pentru sushi înregistrând o creştere aproape dublă în comparaţie cu o zi obişnuită.

Pe lângă sushi, bucătăria grecească, pizza şi alte preparate asiatice se află printre opţiunile populare ale românilor pentru a celebra această zi specială, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, românii sunt fruntaşi la comenzile de flori de Ziua Femeii, situându-se pe locul întâi din cele 25 de ţări în care operează Glovo. Totodată, per total, anul trecut s-au clasat pe locul doi în lume la numărul de comenzi plasate, conform celor mai recente date ale aplicaţiei.

Printre cele mai căutate flori de 8 Martie se regăsesc lalelele, trandafirii şi irişii. În plus, topul florilor comandate pe parcursul întregului an este format din trandafiri, lalelele şi frezii.

Oraşele în care au fost efectuate cele mai multe comenzi de flori, de 8 Martie, sunt: Bucureşti, Cluj-Napoca şi Constanţa, urmate de Braşov, Timişoara şi Iaşi. Bucureşti se clasează pe primul loc în privinţa comenzilor de flori de Ziua Femeii şi depăşeşte orice alt oraş din lume în care este activă platforma, inclusiv capitale precum Madrid sau Roma.

Mai mult, titlul celei mai creative comenzi de flori îi revine unui utilizator din Bucureşti, care a comandat anul trecut 60 de lalele albe şi o singură lalea roşie. Tot în Capitală s-a livrat, anul trecut, cea mai scumpă comandă de 8 Martie, un utilizator cheltuind 400 de euro pe flori de Ziua Femeii.

Glovo este una dintre cele mai importante aplicaţii de livrare din mai multe categorii, oferind servicii la cerere - de la restaurante locale şi supermarketuri la magazine. Fondată în anul 2015 la Barcelona, platforma operează în 25 de ţări din Europa, Asia Centrală şi Africa. 

Femeile îşi doresc tichete-cadou, vouchere sau o zi liberă de la serviciu

Un procent redus de femei (16%) se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului cu ocazia zilei de 8 Martie, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/carduri-cadou, vouchere (79%) sau o zi liberă (55%), potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Totodată, femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% versus 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie, precizează autorii cercetării.

Conform rezultatelor studiului, 9 din 10 români declară că obişnuiesc să serbeze Ziua Internaţională a Femeii, alegerea unui cadou potrivit reprezentând o oportunitate de manifestare a aprecierii faţă de femei.

Chiar dacă alegerea unui dar potrivit poate fi o provocare, tradiţia se menţine şi în acest an, majoritatea românilor considerând că florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/primit cu ocazia Zilei Femeii (83%). În topul celor mai potrivite cadouri se mai regăsesc cosmeticele (68%) şi accesoriile/bijuteriile (68%).

"Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)", se precizează în comunicatul companiei de cercetare.

De 8 Martie, femeile se aşteaptă să primească cadouri din partea partenerului de viaţă (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%). Totodată, 23% se aşteaptă să primească cadouri din partea prietenilor sau a cunoştinţelor, iar 22% din partea colegilor de serviciu.

În funcţie de segmentele de vârstă, femeile între 45 şi 55 ani (60%) şi cele peste 55 ani (68%) aşteaptă în mai mare măsură cadouri din partea copiilor. Din partea partenerului de viaţă, doamnele şi domnişoarele şi-ar dori să primească flori (77%), cosmetice/parfumuri (44%) sau accesorii/bijuterii (42%).

Ca tendinţă, reprezentantele Generaţiei Z (18-24 ani) îşi doresc, cu preponderenţă, să primească articole vestimentare/încălţăminte (41% vs. 23% total eşantion).

Cei mai mulţi dintre bărbaţi se pregătesc să ofere cadouri partenerei de viaţă (81%) şi mamei (54%) şi intenţionează să aloce un buget similar 268 de lei partenerelor de viaţă şi 257 de lei mamelor.Totodată, aproape o treime (32%) dintre bărbaţi menţionează fiicele, în special cei cu vârste peste 55 ani (40%), în timp ce doar 19% intenţionează să ofere cadouri colegelor de serviciu, în mai mare măsură cei cu vârste între 35 şi 55 ani (24%).

Majoritatea bărbaţilor anticipează că vor aloca un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%), în comparaţie cu cel din anul precedent.

"58% dintre români declară că band-urile care vin în întâmpinarea clienţilor cu diferite promoţii şi oferte cu ocazia lunii femei îi determină să achiziţioneze produsul sau serviciul respectiv. Pe de altă parte, 37% declară că astfel de promoţii nu le-ar influenţa decizia de achiziţie, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) . De asemenea, campaniile şi promoţiile cu ocazia zilei de 8 Martie au un impact pozitiv asupra imaginii brand-urilor, 70% dintre respondenţi menţionând ca rezultat îmbunăţăţirea imaginii brand-urilor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 ani (85%)", se mai precizează în studiul citat.

Cercetarea s-a desfăşurat online, în perioada 23 - 28 februarie 2024, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, la o eroare maximă de eşantionare este +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite