Euro 7: Acord privind noile reguli UE pentru reducerea emisiilor din transportul rutier

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns luni la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite "Euro 7".

Urme de frânare făcute de o mașină roșie
PE introduce limite pentru emisiile de particule Foto Shutterstock

Astfel, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor, a informat Parlamentul European.

Regulamentul pentru omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor (Euro 7) urmărește să sprijine tranziția către o mobilitate curată și să mențină prețurile vehiculelor private și comerciale accesibile pentru cetățeni și întreprinderi. Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde mai mult timp, asigurându-se că rămân mai curate pe toată durata de viață.

Limite actualizate pentru emisiile de evacuare

Pentru autoturisme și camionete, negociatorii au convenit să mențină actualele condiții de testare Euro 6 și limitele de emisii de eșapament. La cererea Parlamentului, numărul de particule de evacuare va fi măsurat la nivelul PN10 (în loc de PN23, incluzând astfel particulele mai mici).

Pentru autobuze și camioane, textul convenit include limite mai stricte pentru emisiile de evacuare măsurate în laboratoare (de exemplu, limita NOx de 200 mg/kWh) și în condiții reale de conducere (limită NOx de 260 mg/kWh), menținând în același timp condițiile actuale de testare Euro VI.

Mai puține emisii de particule din anvelope și frâne, durabilitate crescută a bateriei

Acordul stabilește limitele de emisii de particule de frână (PM10) pentru mașini și camionete (3 mg/km pentru vehiculele pur electrice; 7 mg/km pentru majoritatea motoarelor cu ardere internă (ICE), vehiculele hibride electrice și cu celule de combustibil și 11 mg/km pentru camionete mari ICE) . De asemenea, introduce cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride (80% de la începutul vieții până la cinci ani sau 100 000 km și 72% până la opt ani sau 160 000 km) și furgonete (75% de la începutul duratei de viață până la cinci ani). ani sau 100 000 km și 67% până la opt ani sau 160 000 km).

O mai bună informare a consumatorilor

Textul prevede un pașaport de mediu pentru vehicule, care urmează să fie pus la dispoziție pentru fiecare vehicul și care să conțină informații despre performanța acestuia de mediu la momentul înmatriculării (cum ar fi limitele de emisii de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, sănătatea bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bord. În plus, producătorii de automobile vor trebui să își proiecteze vehiculele astfel încât să prevină modificarea sistemelor de control al emisiilor prin digitalizarea monitorizării automobilelor.

Raportorul Alexandr Vondra (ECR, CZ) a declarat: „Prin acest acord, am realizat cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor. Scopul negocierilor a fost de a asigura accesibilitatea la prețuri a mașinilor noi mai mici cu motoare cu ardere internă pentru clienții casnici și, în același timp, de a permite industriei de automobile să se pregătească pentru transformarea generală așteptată a sectorului. Uniunea Europeană va aborda acum și emisiile de la frâne și anvelope și va asigura o durabilitate mai mare a bateriei.”

Ce urmează

Parlamentul și Consiliul trebuie să aprobe oficial acordul înainte ca acesta să intre în vigoare. Regulamentul se va aplica la 30 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru mașini și camionete și 48 de luni pentru autobuze, camioane și remorci (pentru vehiculele construite de producători de volum mic, se va aplica de la 1 iulie 2030 pentru mașini și camionete și de la 1 iulie). 2031 pentru autobuze și camioane).

Peste 30 de ani de reglementare în UE

Începând din 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, pentru a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate. Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.

De asemenea, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puţin accesibile pentru clasa mijlocie.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.

Conform Parlamentului European, normele se aplică maşinilor şi camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze şi camioane la 48 de luni.

Numai în UE, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, conform datelor publicate de Comisia Europeană.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite