E.On, Electrica, Hidroelectrica, Tinmar şi CEZ Vânzare, amendate din nou de ANRE din cauza facturilor greşite

0
Publicat:
Ultima actualizare:
curent bani energie electrica

Furnizorii de energie electrică şi gaze naturale E.On, Electrica, Hidroelectrica, Tinmar şi CEZ Vânzare au fost amendaţi din nou de ANRE din cauza facturilor greşite, cuantumul sancţiunilor ridicându-se la 2,6 milioane de lei.

ANRE a anunţat joi că a finalizat noi acţiuni de control la furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, în urma cărora a aplicat amenzi în valoare de peste 2,6 milioane de lei. Printre neregulile depistate, ANRE a constatat spre exemplu că firmele CEZ Vânzare, Electrica Furnizare şi Res Energy Solutions nu au emis facturi aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale conţinând schema de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021.

Ce nereguli susţine ANRE că a depistat şi amenzile aplicate:

I. Astfel, în urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societăţile CEZ VÂNZARE, ELECTRICA FURNIZARE şi RES ENERGY SOLUTIONS nu au emis facturi aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale conţinând schema de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.

Pentru faptele săvârşite, societăţile în cauză au fost sancţionate cu amendă contravenţională după cum urmează:

CEZ VÂNZARE (gaze naturale) - 200.000 lei

CEZ VÂNZARE (energie electrică) - 10.000 lei

ELECTRICA FURNIZARE (gaze naturale) - 200.000 lei

RES ENERGY SOLUTIONS (energie electrică) - 10.000 lei

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru toţi furnizorii de a respecta prevederile legale în sensul facturării consumului de gaze naturale cu aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia.

II. Au mai fost finalizate acţiuni de control, în sectorul energiei electrice şi gazelor naturale, prin care s-a verificat respectarea:

obligaţiei de transmitere, în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrare, a răspunsului la sesizările consumatorilor referitoare la facturile de gaze naturale şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului;

obligaţiei de transmitere, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, a răspunsului la sesizările consumatorilor referitoare la facturile de energie electrică şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului;

obligaţiei privind emiterea facturii cu decontul final de lichidare şi transmiterea acesteia clientului final, în termen de maximum 42 de zile de la data schimbării efective a furnizorului de energie electrică sau gaze naturale.

În urma finalizării acţiunilor de control, s-au constatat încălcări ale obligaţiilor legale verificate, furnizorii fiind sancţionaţi cu amendă contravenţională după cum urmează:

Furnizori de energie electrică:

ELECTRICA FURNIZARE - 400.000 lei

E.ON ENERGIE - 400.000 lei

HIDROELECTRICA - 90.000 lei

TINMAR ENERGY - 60.000 lei

CEZ VÂNZARE - 20.000 lei

Furnizori de gaze naturale:

ENGIE - 400.000 lei

E.ON ENERGIE - 400.000 lei

ENERGIE GAS & POWER - 100.000 lei

III. La societatea CEZ VÂNZARE a fost finalizată o acţiune de control, în domeniul gazelor naturale, prin care s-a verificat respectarea obligaţiei de returnare către clientului final, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii cu decontul final, a sumei datorate, în situaţia în care decontul final de lichidare conţine un sold negativ.

În urma finalizării acţiunii de control, s-au constatat încălcări ale obligaţiei legale verificate, în sensul depăşirii termenului legal, societatea CEZ VÂNZARE fiind sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 240.000 lei.

IV. De asemenea, la societatea EURO SEVEN INDUSTRY a fost finalizată o acţiune de control, în ceea ce priveşte neîndeplinirea măsurilor dispuse printr-un proces verbal de constatare şi sancţionare aplicat în perioada anterioară, aplicându-se amendă contravenţională în valoare de 100.000 lei, pentru facturarea clienţilor finali, în mod greşit, a costurilor generate de dezechilibrele zilnice şi de depăşirea capacităţii de transport şi a dispus societăţii ca, în termen de 45 de zile de la data comunicării procesului verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, să restituie clienţilor finali din portofoliu, sumele de bani facturate şi încasate în mod nejustificat.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite