Drumul spre un viitor verde: Investiții cu viziune pentru o economie circulară
În România, conceptul de „zero waste” este încă nou, iar consumatorii încă trebuie informați despre importanța economiei circulare. Kaufland România și-a asumat misiunea de a acționa prin intermediul unor proiecte durabile, precum dotarea magazinelor cu infrastructuri de colectare și prin campanii de informare și conștientizare pentru angajați, parteneri și clienți.
![comunicare raport 2021 [KFL] RO 1900x1069 px jpg](https://cdn.adh.reperio.news/image-1/10b9f063-2446-4e62-8785-bca4bc54d512/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
Kaufland, cea mai accesibilă destinație pentru colectare
Cu o investiție de 25 milioane de lei, Kaufland România și-a dotat întregul lanț de magazine cu automate de colectare separată a ambalajelor, devenind încă din 2021 primul retailer din România cu o infrastructură națională de colectare.
Sub sloganul „Reciclezi și Salvezi”, Kaufland a dat startul unei campanii ample de încurajare a reciclării, mărind discounturile oferite la anumite produse aflate la promoție. Astfel, pentru fiecare 5 recipiente din PET, aluminiu sau sticlă depuse în automatele din parcările magazinelor, clientul primește un voucher cu 10% extra reducere față de prețul promoțional pentru o anumită categorie de produse, semnalizată în pliantul săptămânal cu bănuțul „Reciclezi și Salvezi”.
În 2022, peste 15 milioane de ambalaje au fost colectate de clienții din toată țara.
Mergând mai departe, în mai 2022, Kaufland a implementat un al doilea sistem de colectare la nivel național, pentru reciclarea plasticulului de tip PET, HDPE și LPDE, care sunt utilizate pentru ambalajele produselor de îngrijire personală și a locuinței.
Acesta a fost, de asemenea, o premieră pentru sectorul de retail din România, deoarece aceste tipuri de plastic necesită o procedură specială și complexă de reprocesare. Clienții care aduc 3 astfel de ambalaje la broscuța din zona intrării în magazin beneficiază de o reducere de 35% la achiziționarea de noi produse de îngrijire personală și igienă a locuinței.
Peste 150.000 lei au fost investiți în sistemele de colectare „Broscuța”, amplasate în toate magazinele rețelei naționale. Clienții au colectat aproape 1 milion de recipiente de produse de curățenie și igienă cu ajutorul acestora.
![comunicare raport 2021 [KFL] mediu mat&amb jpg](https://cdn.adh.reperio.news/image-a/a295cbdd-d670-46ee-a9a3-c3779f989338/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
„Dincolo de conștientizare, ne dorim ca aceste inițiative să contribuie la schimbare. Schimbarea presupune timp și perseverență. Protejarea resurselor naturale ale planetei este un subiect pe termen lung, de aceea orice pas, oricât de mic sau mare, nu poate fi un proiect singular, ci un obiectiv integrat în planurile de dezvoltare ale companiei. Vorbim de un demers pe termen lung, dar nici nu poate fi altfel, pentru că realitatea schimbărilor climatice ne va presa să luăm cu toții măsuri, la nivel de individ, companie sau țară”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.
În decembrie 2022, Kaufland a lansat Recisacul – o nouă campanie de colectare selectivă, pentru clienții dornici să protejeze natura. Pentru fiecare sac cu deșeuri reciclabile adus la magazinele din Bacău, Constanța sau Râmnicu Vâlcea, clienții primesc pe loc cupoane de 10% reducere la un produs dintr-un întreg sortiment.
De asemenea, retailerul a introdus în magazinele din București și împrejurimi și containere pentru colectarea materialelor textile.
![comunicare raport 2021 [KFL] sponsorizari jpg](https://cdn.adh.reperio.news/image-e/e0467d9c-5fa9-420e-a24a-cbb74e8c7c39/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
Grijă pentru resurse, cu gândul la generațiile viitoare
Compania este un militant activ pentru un consum echilibrat al resurselor, cu grijă față de mediu și generațiile viitoare. De unde investițiile constante în energie verde, reducerea consumului de plastic, infrastructuri de colectare și valorificare a deșeurilor.
Astfel, consumul de energie electrică din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a atins pragul de 96%. Totodată, compania a investit 1,5 milioane de euro în dotarea magazinelor cu 3700 de panouri fotovoltaice și alte 4,8 milioane de euro în rețeaua de stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Mai multe informații despre impactul deciziilor sustenabile luate de companie și povestea tuturor celor au transformat aceste decizii în realitate, găsiți în Raportul de sustenabilitate Kaufland România 2021.