Dragu: Nu avem alocare bugetară în acest an pentru achiziţia de avioane la Tarom pentru că nu avem temei legal
0Pentru reînnoirea flotei transportatorului naţional aerian Tarom s-a realizat un grup interministerial în vederea găsirii de soluţii, însă Ministerul Finanţelor nu a alocat bani în bugetul din acest an pentru cumpărarea de aeronave întrucât nu are temei legal, a declarat Anca Dragu, ministrul Finanţelor, la finalul şedinţei de Guvern de miercuri.
Autorităţile au rămas în prezent în discuţii doar cu cei doi mari constructori de aeronave, Boeing şi Airbus, pentru achiziţia a două avioane care să completeze flota transportatorului naţional aerian Tarom, a declarat recent ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.
„Acum suntem în negocieri, dar negocierile acestea sunt complexe. Sunt doi producători potenţiali, poate să fie Boeing sau poate să fie Airbus. Noi negociem cu amândoi“, a declarat Buşe.
El a precizat că există mai multe opţiuni în acest sens. „Una este ceea ce se numeşte dry-lease (închirierea de aeronave fără echipaj, n.r.), aceasta este opţiunea cea mai uşoară, alta este un wet-lease, unde ne dau (avionul, n.r.) cu tot cu echipaj. Dar se mai poate face şi altceva. Poate fi inclus într-un contract mai mare în care noi negociem cu un producător şi alte avioane din flotă. Deci asta e în funcţie de condiţiile pe care ni le oferă”, a explicat Buşe.
Ministrul spune că, dacă negocierile pentru reînnoirea flotei durează, atunci autorităţile vor opta pentru dry-lease „care ne permite să avem aeronave un an-doi, ca închirierea unei maşini“.
Întrebat când va bate palma cu unul dintre producători, Buşe spune că acest aspect depinde foarte mult de negocieri.
Avioanele din flota Tarom au o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare. În prezent, după retragerea ultimului Airbus A310, Tarom operează cu 21 de avioane din trei mărci diferite – Airbus, ATR şi Boeing.