Din fabrica de lapte, în industria de publicitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După patru ani în departamentul de marketing al producătorului de lactate Tnuva România, Sagit Tzur Lahav a devenit directorul agenţiei McCann Erickson România. Numirea lui Sagit în fruntea agenţiei lui Bogdan Enoiu urmăreşte întărirea relaţiilor dintre McCann Erickson şi clienţii de publicitate.

Toţi publicitarii visează să ajungă să lucreze într-o zi într-o multinaţională. Adică să treacă în cealaltă tabără, a clienţilor.

Sagit Tzur Lahav a făcut drumul în sens invers, de la o multinaţională la o companie de publicitate. În luna septembrie, Bogdan Enoiu i-a propus să fie directorul operaţional al agenţiei pe care a fondat-o. Şi Sagit a acceptat, din două motive.

Cu o bunică fotomodel

În primul rând, cei 12 ani de Tnuva au fost suficienţi. „Am simţit nevoia de o schimbare. Am făcut tot ce se putea face la Tnuva“, spune Sagit.

Cel de-al doilea motiv sunt rădăcinile româneşti ale lui Sagit. Managerul se laudă cu o mamă născută în Bucureşti, cu o bunică fotomodel la o casă de modă şi un tată născut în Galaţi. Toţi trei au luat, cu mult timp înainte de '89, drumul Israelului, pe când Sagit încă nu se născuse.

Managerul a crescut în altă cultură, dar cu poveşti despre „Micul Paris“. Aşa că i-a fost uşor să se adapteze acum patru ani când a păşit în România şi foarte greu să refuze propunerea lui Enoiu de a rămâne pentru o perioadă nedeterminată.

Până acum, singurele ei întâlniri cu lumea publicităţii aveau loc doar în momentul în care Tnuva România comanda o nouă campanie de promovare agenţiei McCann Erickson, cea care deţine în portofoliu contul de media al companiei israeliene.

MANGER DE CRIZĂ

Dar de ce această mişcare? A ajuns un truism faptul că industria de publicitate este în criză şi că bugetele au fost tăiate cu 30% (dacă suntem optimişti!). În toată această perioadă tulbure, poate singura soluţie ca o agenţie să-şi păstreze clienţii publicitari este să se apropie de ei mai mult.

Acesta este rolul şi sarcina pe care i le-a încredinţat Bogdan Enoiu lui Sagit. Publicitarul a făcut o mutare interesantă, tocmai pentru că migrarea unui manager de la o multinaţională la agenţia cu care lucrează este foarte rară, iar adaptarea acestuia mult mai dificilă.

Primul obiectiv pe care şi l-a propus Sagit în funcţia de director al McCann Erickson este păstrarea şi îmbunătăţirea relaţiilor cu unul din clienţii importanţi ai agenţiei, Tnuva România. Bugetul companiei la care Sagit a lucrat patru ani este, conform estimărilor Forbes, de aproximativ patru milioane de euro.

Urmează apoi, îmbunătăţirea şi întărirea relaţiilor cu alţi advertiseri din portofoliul McCann Erickson România, printre care şi Vodafone, cont de media care ar putea să părăsească agenţia de publicitate datorită alinierii pe reţea a companiei-mamă. Şi, de ce nu, numirea lui Sagit în funcţia de chief operating officer (COO) poate fi una din modalităţile de consolidare a agenţiei.

image

Acum ceva timp, Bogdan Enoiu declara, mai în glumă mai în serios, că 2013 va fi anul retragerii sale din publicitatea românească. „Eu sunt aici pentru că ştiu ce vor multinaţionalele şi pentru că este nevoie de o coordonare mai mare între diviziile agenţiei, între media şi creaţie“, explică Sagit Tzur Lahar.

Citiţi mai multe despre acest subiect în numărul 17 al revistei Forbes România, pe piaţă din data de 2 noiembrie

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite