Denis Toublanc, Otokar, despre licitaţia pentru autobuzele Capitalei: Putem garanta funcţionarea a minimum 95% din vehicule simultan

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Denis Toublanc, Otokar
Denis Toublanc, Otokar

Denis Toublanc, Otokar Marketing manager Europe, a declarat, într-un interviu acordat „Adevărul”, că în cazul în care va câştiga licitaţia - contestată deja de Mercedes şi Karsan - compania poate garanta funcţionarea a cel puţin 95% din cele 400 de autobuze pe care le va achiziţiona Primăria Capitalei.

Cum comentaţi contestaţia înaintată de Mercedes şi Karsan?

Afirmaţiile respective sunt nefondate şi am fost dezamăgiţi să vedem aceste argumente false apărute în presă chiar înainte să ni se comunice motivele contestaţiei. Oferta noastră respectă integral cerinţele din documentaţia de atribuire şi răspunde pe deplin nevoilor bucureştenilor. Mai mult, luând în considerare şi preţul este evident că am avut cea mai bună ofertă. 

În orice caz, nu comentăm dreptul legal al unui ofertant de a contesta rezultatul unei licitaţii, chiar dacă argumentele aduse în acest sens nu corespund realităţii. 

Aveţi capacitatea de a repara şi întreţine autobuzele pe care le veţi oferi Capitalei?

Otokar va avea un garaj de service localizat în Bucureşti, care va respecta 100% documentaţia de atribuire (inclusiv licenţa solicitată în fişa de date a achiziţiei) şi reglementările internaţionale relevante. 

Vă rugăm să observaţi că atât garajul, cât şi Otokar şi-au asumat îndeplinirea obligaţiilor post-vânzări garantând o disponibilitate a serviciului pentru minimum 95% din vehicule simultan. Practic, fiecare autobuz va fi, tehnic vorbind, operaţional pentru cel puţin 347 din 365 de zile pe an (timp de 8 ani), în timp ce minimum 95% din autobuze trebuie să fie disponibile în oricare zi. 

În calitate de câştigător al licitaţiei, Compania noastră trebuie să respecte aceste obligaţii contractuale. În caz contrar, Otokar va achita penalităţi considerabile municipalităţii, potrivit prevederilor documentaţiei de atribuire. Este evident că interesul nostru comun este de avea acces la produse şi servicii de înaltă calitate.

Cum speraţi să se încheie licitaţia şi contestaţia?

Ştim că am avansat o ofertă foarte bună în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ. Oferta noastră respectă integral documentaţia de atribuire, iar municipalitatea poate avea încredere că vom livra produse şi servicii de înaltă calitate. Produsele noastre sunt testate în multe ţări. Prin urmare, suntem încrezători că argumentele pe care le-am susţinut în faţa CNSC sunt extrem de solide şi deci nu ne aşteptăm la surprize.

De ce le consideraţi potrivite pentru traficul din Bucureşti?

Otokar, cel mai mare producător de autobuze şi autocare din Turcia, este o companie ce face parte din Grupul Koc, care are o prezenţă semnificativă pe piaţa din România prin brandul Arctic. Otokar oferă o gamă simplă şi funcţională de vehicule, cu lungimi între 7 şi 18,75 m, ce le oferă operatorilor de transport oportunitatea de a-şi optimiza parcul auto. Otokar furnizează soluţii de transport pentru municipalităţi, conexiuni interurbane şi turism din 1963. Vehiculele companiei sunt accesibile, sigure, confortabile şi uşor de condus. Compania are peste 2.000 de angajaţi la fabrica sa din apropierea Istanbulului, care se întinde pe o suprafaţă de 552.000 m2. Otokar produce autobuze pentru transportul public, semiremorci pentru industria de transport şi logistică, precum şi vehicule blindate pe şenile şi vehicule blindate tactice pentru industria de apărare. 

Toate autobuzele Otokar, deci şi cele ofertate pentru Bucureşti, sunt produse în conformitate cu ultimele standarde tehnologice şi cu reglementările europene de mediu; de asemenea, ele răspund nevoilor şi aşteptărilor locuitorilor marilor oraşe europene cu privire la uşurinţa şi confortul transportului public. Toate autobuzele noastre sunt supuse unor teste de durată, conform filozofiei noastre de a dezvolta şi comercializa vehicule fiabile şi robuste.

Cel mai popular model al Otokar este Navigo, lansat în 2002, din care am vândut peste 20.000 de unităţi în peste 40 de ţări. Modelul Kent, ofertat pentru piaţa bucureşteană, a fost dezvoltat în 2010 şi s-a vândut până acum în peste 1.500 de unităţi. 

Anul trecut am comercializat 1.400 de autobuze pe piaţa turcă şi am exportat aproape 700. Ne aşteptăm ca în 2018 să depăşim performanţele din anii trecuţi, iar datele de pe primul trimestru sunt promiţătoare în acest sens.

În 2017, profitul operaţional al Otokar a fost de 12% din vânzările nete, respectiv 1,785 mld. lire. Ca parte a Koç Holding, acţionarii se aşteaptă de la noi la rezultate şi mai bune şi facem eforturi în această direcţie. 

În ce priveşte vânzările, ajungem, în medie, 2.500 de unităţi pe an în ultimii 8 ani.

Grupul Koc este responsabil de 7% din PIB şi 10% din exporturile Turciei. Vânzările nete din 2017 s-au ridicat la 98,867 mld. lire. Din păcate, fiind o companie tranzacţionată public nu putem publica informaţii referitoare la proiecţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite