De ce nu va funcţiona Uber, aplicaţia care valorează cât un sfert de Românie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aplicaţia Uber a fost lansată ieri, la Bucureşti FOTO Guliver / Getty Images
Aplicaţia Uber a fost lansată ieri, la Bucureşti FOTO Guliver / Getty Images

Uber este mai mult decât spaima taximetriştilor. Uber nu este doar cool, Uber e şi o companie gigant, cu o valoare estimată la peste 40 de miliarde de dolari şi cu o misiune nobilă: reducerea traficului din marile oraşe. Dar nu vă grăbiţi să-i celebraţi succesul, scrie Adevărul Financiar.

Uber nu este o companie tehnologică oarecare şi ieri nu a fost inaugurată doar o aplicaţie care-l transformă pe insul oarecare din conducător auto în taximetrist. Pe piaţa locală tocmai a pătruns una dintre cele mai fierbinţi companii tehnologice americane nelistate la bursă. De fapt, Uber e prezentată în presa de peste Ocean ca cea mai aşteptată şi mai importantă listare a lui 2015.

Asta înseamnă că într-o distribuţie de top, cu alţi super performeri tech ca Airbnd (site care transformă proprietarii de apartamente în hotelieri), Spotify (muzică digitală), Pintrest (un fel de panou virtul pe care utilizatorii agaţă – de la englezescul “pin” – clipuri şi poze de interes) sau Snapchat (o mai nouă reţea socială), Uber joacă rolul principal.

Şi asta pentru că Uber a reuşit să atragă finanţări de aproape trei miliarde de dolari în cinci ani de existenţă şi este cotată la o valoare de piaţă de 41 de miliarde de dolari. Lansată în 2010 şi devenită foarte cunoscută imediat după primele investiţii atrase, Uber funcţionează în circa 50 de ţări şi peste 200 de oraşe. Iar de ieri, uberX, aplicaţia low-cost a companiei (există variante şi pentru maşini sau servicii mai scumpe), este disponibilă în România şi funcţională, pentru moment, în Bucureşti.

Citeşte mai multe pe acest subiect pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite