Dacia va menţine motoarele termice atât timp cât se poate. Vânzările au crescut cu 16,8% în Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia intenționează să continue cu motoarele termice atât timp cât se poate şi să-i ajute pe şoferii reticenţi la trecerea la motoare electrice, a declarat un oficial al companiei pentru Reuters.

Fabrica Dacia
Fabrica Dacia

"Renault face eforturi pentru a fi un lider pe segmentul motoarelor electrice, această abordare prezintă riscuri", a explicat directorul general al companiei, Denis Le Vot, în marja unei prezentări lângă Paris.

"Acesta este motivul pentru care există şi Dacia. În funcţie de cât de rapid se converteşte piaţa la motoarele electrice şi de apetitul clienţilor, Dacia este aici. Cele două pot coexista într-un mod apropiat", a spus şeful Dacia.

Producătorul auto român are un singur model electric, Dacia Spring, responsabil pentru 12% din nivelul comenzilor sale.

Deşi continuă să se bazeze pe motoare mici alimentate de combustibili fosili şi gaz petrolier lichefiat (GPL), care reprezintă o treime din vânzările brandului, Dacia intenţioneze să ofere primul model hibrid în 2023.

Renault, care este de un deceniu pionier, alături de partenerul de alianţă Nissan, în sectorul motoarelor electrice, a fost recent detronat de nou-veniţi, cum ar fi compania americană Tesla.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate - una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Planurile ar urma să fie prezentate în această toamnă. 

ACEA: Vânzările Dacia au crescut cu 16,8% în Europa

Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat în august un avans de 16,8%, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,9%, de la 4,3%, în perioada similară din 2021, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate vineri.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Luna trecută, în Europa, au fost înmatriculate 36.456 de autoturisme Dacia, comparativ cu 31.212 de unităţi înregistrate în august 2021.

Marii producători auto au raportat evoluţii mixte ale vânzărilor în august, de la creşteri de 16% la Mercedes-Benz, de 12,6% la Ford, de 11% la grupul Stellantis şi de 6,3% la grupul Volkswagen, la o scădere de 4,8% în cazul grupului Renault.

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un avans de 17,3% în Europa, în primele opt luni din 2022, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 4,2%, de la 3,2%.

Un număr de 306.664 de autoturisme Dacia au fost înmatriculate, din ianuarie şi până la finele lunii august, în acest an, în Europa, comparativ cu 261.355 de exemplare, în perioada similară din 2021.

Toţi marii producători auto s-au confruntat cu scăderi ale vânzărilor, în primele opt luni din 2022, de la 17,6% la Grupul Stellantis, 16,4% în cazul grupului Volkswagen, 13,3% la Ford, până la 9,1% la Mercedes-Benz şi 5,5% la Grupul Renault. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite