Dacia, în presa internaţională: cea mai „fierbinte“ maşină din Europa, cu monopol pe piaţa low-cost până în 2018

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Publicaţia „New York Times“ descrie Dacia ca fiind cea mai „fierbinte“ maşină din Europa, iar analiştii citaţi spun că marca românească are monopol pe piaţa europeană a automobilelor low-cost, poziţie asigurată pentru următorii trei-cinci ani având în vedere că rivalii Renault nu ştiu cum să reacţioneze.

Oferind automobile care „îşi fac treaba“ la preţuri mici, de la 7.700 de euro cu tot cu taxe, Dacia şi-a făcut loc într-o Europă afectată de incertitudini eonomice şi şomaj ridicat, notează „New York Times“, care face referire la datele privind înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană din primele 11 luni ale acestui an, publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.

Vânzările Dacia în UE au crescut cu 21,1% în primele 11 luni din 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 260.500 de unităţi. Singurele mărci care se apropie de acest ritm de creştere sunt Mazda şi Jaguar, care au avansat cu 15,6% fiecare, însă cu un volum al vânzărilor mult mai mic, de 130.300 automobile în cazul mărcii japoneze, respectiv 24.600 pentru autoturismul britanic.

Jurnaliştii „New York Times“ susţin că Dacia ar putea fi „maşina potrivită la momentul potrivit“ în Europa, având în vedere situaţia economică de pe continent.

Analistul Jens Schattner de la biroul din Frankfurt al băncii de investiţii Macquarie spune că o Dacie ar fi "groaznică" pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes sau un BMW, dar reprezintă o soluţie de încredere pentru clienţii care caută strictul necesar.

"Dar dacă ai nevoie să ajungi din punctul A în punctul B, (Dacia, n.r.) oferă o tehnologie simplă, pe care te poţi baza, şi primeşti trei ani de garanţie. Este tot ceea ce ai nevoie", a afirmat el.

În continuare, Schattner notează că Dacia are poziţie de monopol pe piaţa automobilelor entry-level (cu funcţii de bază) din Europa, poziţie pe care o va ocupa pentru cel puţin următorii 3-5 ani, deoarece rivalii companiei nu au decis încă cum să reacţioneze.

Succesul Dacia în Europa reflectă bifurcarea industriei auto în contextul crizei. Mărcile ieftine şi cele de lux înregistrează creşteri, în timp ce zona de mijloc a pieţei stagnează. La Renault, Dacia a contribuit la îmbunătăţirea profitabilităţii, în timp ce concurenţii grupului au probleme.

Totodată, forţa de muncă ieftină din România contribuie la competitivitatea mărcii, însă Renault a avertizat în acest an că ar putea transfera o parte din producţie în Maroc dacă angajaţii de la Piteşti nu îşi temperează pretenţiile salariale, scrie publicaţia americană.

Vânzările auto din UE sunt la minimul ultimilor 20 de ani, însă au apărut semne modeste de revenire. Înmatriculările de autoturisme noi au urcat uşor în septembrie, octombrie şi noiembrie, după patru ani de scădere continuă, afişând un declin de 2,7% pentru primele 11 luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2012, potrivit datelor ACEA.


Mai puteţi citi:

Uzina Dacia a fabricat astăzi automobilul Duster cu numărul 500.000 Vehiculul, un Laureate 4×4, de culoare gris olive, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat către un client din Franţa.

Dacia accelerează vânzările în Franţa, pe o piaţă în scădere. Modelele Sandero şi Duster, în preferinţele francezilor pe acest an

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia au înregistrat în Franţa, în luna noiembrie, cea mai mare creştere în rândul mărcilor cu vânzări de volum, iar în primele 11 luni au consemnat a doua rată de creştere, după Fiat, în timp ce piaţa franceză a scăzut în ambele intevale analizate.

Dacia va avea un nou director general: de la 1 ianuarie, Nicolas Maure îl va înlocui pe Jérôme Olive De la 1 ianuarie 2014, Nicolas Maure va fi noul director general al Dacia şi Renault România, înlocuindu-l pe Jérôme Olive, care va deveni director Industrial al Renault pentru Regiunea Europa, se arată într-un comunicat al producătorului de automobile. 

Fiscul din Vaslui, executat silit de „păgubiţii Dacia“ Sediul Agenţiei Judeţene a Finanţelor Publice din Vaslui a fost scos la licitaţie după un proces pierdut în faţa a 26 de persoane care încearcă să-şi recupereze banii depuşi la CEC înainte de 1989.

Dacia a produs 100.000 de Sandero şi Sandero Stepway Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a produs 100.000 de vehicule din noile modele Sandero şi Sandero Stepway, a anunţat constructorul auto deţinut de grupul francez Renault.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite