Curtea Generală a Uniunii Europene: Forma sticlei de Coca-Cola nu poate fi marcă înregistrată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Justiţie Europeană a decis, miercuri, că producătorul american de băuturi răcoritoare Coca-Cola nu poate obţine statut de marcă înregistrată în Uniunea Europeană pentru celebra sticlă a companiei.

Băutura răcoritoare Coca-Cola a fost inventată în Statele Unite la sfârşitul secolului al XIX-lea, iar împreună cu design-ul sticlei, aceasta a devenit unul dintre cele mai cunoscute branduri globale.

în 2011, producătorul american de băuturi răcoritoare a introdus pe piaţă o sticlă cu suprafaţa netedă, însă Oficiul pentru Armonizare în cadrul Pieţei Interne (OHIM) a respins cererea de înregistrare a mărcii, deoarece instituţia declarat că noul design nu avea nicio „trăsătură distinctivă”, conform publicaţiei „The Wall Street Journal”.

Coca-Cola a contestat această decizie în 2014, pe motiv că noul design al sticlei reprezintă o „evoluţie naturală” a originalului, care a fost proiectat în urmă cu mai bine de un secol.

Miercuri, Tribunalul UE a anunţat că OHIM a avut dreptate să respingă cererea, deoarece sticla cu suprafaţă netedă „este lipsită de un caracter distinctiv”.

În conformitate cu legislaţia UE, un produs poate obţine statut de marcă înregistrată, doar dacă acel produs poate fi recunoscut de consumatori prin forma sa, nu şi în combinaţie cu logo-ul companiei.

Un reprezentant al Coca-Cola a declarat că această decizie reprezintă o dezamăgire pentru companie şi că aceasta ia în considerare o eventuală contestaţie la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite