Cum au mers, anul trecut, afacerile celor mai mari producători de bere din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Vânzările de bere au crescut, anul trecut, până la 15,8 milioane de hectolitri, iar consumul pe cap de locuitor a ajuns la 80 de litri, de la 74 de litri în 2014 FOTO Guliver / Getty Images
Vânzările de bere au crescut, anul trecut, până la 15,8 milioane de hectolitri, iar consumul pe cap de locuitor a ajuns la 80 de litri, de la 74 de litri în 2014 FOTO Guliver / Getty Images

Afacerile cumulate ale Heineken România şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB), doi dintre cei mai mari producători de bere din România, au fost, anul trecut, de peste 347 de milioane de euro, cu circa 15,3% mai mari decât în anul 2014.

Nu şi-au făcut încă publice rezultatele financiare Ursus Breweries, liderul pieţei, şi nici Bergenbier SA. Ursus Breweries deţine, printre altele, brandurile de bere Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Stejar şi Peroni Nastro Azzurro, iar Bergenbier SA are în portofoliu Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Lowenbrau, Staropramen şi Beck’s.

Potrivit datelor din bilanţurile financiare depuse la Ministerul Finanţelor Publice, citate de News.ro, Heineken România, a doua cea mai mare companie din industria locală a berii, a raportat la sfârşitul lui 2015 un profit de 25 de milioane de euro şi o cifră de afaceri de 271,6 milioane de euro. Dacă cifra de afaceri a crescut faţă de 2014 cu peste 11%, profitul companiei a scăzut cu 6,2 milioane de euro.

Heineken are în România patru fabrici de bere, la Craiova, Constanţa, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş, şi peste 1.100 de angajaţi. Compania are cel mai diversificat portofoliu de mărci şi acoperă toate segmentele pieţei de bere din România, cu brandurile Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita şi Haţegana.

Şi United Romanian Breweries Bereprod (URBB), companie asociată în mintea consumatorilor în special cu berile Tuborg şi Carlsberg, a înregistrat anul trecut o creştere de 33,4% a cifrei de afaceri, până la 75,4 milioane de euro. În plus, compania a revenit pe profit,  după ce, în anul anterior, a raportat o pierdere netă de 10,4 milioane de euro. Anul trecut producătorul a avut un profit net de 2,3 milioane de euro.

URBB deţine brandurile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guiness, dar operează şi brandurl de băuturi răcoritoare Granini. Compania este şi acţionarul majoritar al Bilbor Mineral Water, producătorul apei minerale Bilbor, care tocmai a intrat în faliment, la aproape un an după ce şi-a cerut insolvenţa.

Afacerile mai mari ale celor doi berari vin în contextul în care şi piaţa a crescut anul trecut cu 6,5%, avans care a atras după el şi rezultatele jucătorilor de pe piaţă.

Vânzările de bere au crescut, anul trecut, până la 15,8 milioane de hectolitri, iar consumul pe cap de locuitor a ajuns la 80 de litri, de la 74 de litri în 2014. Motorul acestei majorări este evoluţia pozitivă a indicatorilor economici ai României, arată datelor Asociaţiei Berarii României. Aproximativ 97% din berea consumată de români este produsă local, iar mai bine de 70% din materiile prime agricole folosite pentru producerea berii provin chiar din România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite