Cum arată topul celor mai vândute autoturisme electrice din România

0
0

Cota de piaţă a autoturismelor ecologice noi în România, în total vânzări auto, a ajuns, în primele şapte luni din 2022, la 20,7%, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când ponderea era 11,2%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Topul celor mai căutate maşini electrice este condus de Dacia cu modelul Spring, Foto: Profimedia
Topul celor mai căutate maşini electrice este condus de Dacia cu modelul Spring, Foto: Profimedia

Conform sursei citate, numărul maşinilor electrice şi full hybrid comercializate pe plan local, în intervalul ianuarie - iulie 2022, a fost de 14.485 de unităţi, dintre care 5.560 de exemplare (38,1%) sunt reprezentate de modelele electrificate 100% (BEV), 2.145 de exemplare (14,8%) hibride cu încărcare la priză (PHEV), iar 6.820 de exemplare (47.1%) din categoria Full Hybrid.

Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice, conduce Dacia (cu modelul Spring) - cu 2.982 de unităţi (+900% faţă de primele 7 luni din 2021), urmată de Volkswagen - cu 458 de exemplare (+24,1%), Tesla (425, +900%), Hyundai (357, +227,5%), Merceded-Benz (187, +297,9%), Renault (163, +59,8%), BMW (140, +70,7%), Skoda (130, +132,1%), Peugeot (106, +37,7%) şi Fiat (93, +520%), transmite Agerpres.

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România, din ianuarie şi până la finele lunii iulie, au fost comercializate de: Toyota - cu 4.696 de unităţi, Hyundai (574), Ford (551), Honda (460), Renault (287), Lexus (107), Kia (67), Suzuki (35), Mazda (31) şi Subaru (12).

De asemenea, în topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz era pe prima poziţie, cu 422 de unităţi comercializate, urmată de Ford cu 259 de exemplare, BMW (231), Hyundai (225), Volvo (198), Renault (146), Skoda (106), Jeep (103), Mitsubishi (99) şi Volkswagen (87).

Cât priveşte situaţia vânzărilor de autoturisme ecologice în iulie vs iunie 2022, datele APIA relevă 2.632 de unităţi comercializate, faţă de 2.455, precum şi o cotă de piaţă în uşoară scădere, la 22%, de la 22,5%.

În urmă cu câteva zile şi reprezentanţii Ministerul Mediului anunţau că vânzarea autoturismelor electrice şi hybrid din România a depăşit anul acesta, pentru prima dată, vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, creştere datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS.

În acest context, ministrul Tanczos Barna afirma: „Ne apropiem cu paşi repezi de sfârşitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe maşini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendinţă atât la nivel european, cât şi la nivel naţional unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor maşinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an. Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluţie şi mai spectaculoasă, o creştere a cotei de piaţă cu 300% în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înţeleagă din ce în ce mai bine importanţa transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creşterea stimulării pieţei de auto verzi în următorii ani".

Totodată, acesta a anunţat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziţiei automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.

Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci şi autovehiculele destinate transportului de persoane şi marfă. De aceea, venim în sprijinul agenţilor economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice şi hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact şi la analiza pieţei împreună cu reprezentanţii producătorilor şi ai importatorilor auto şi vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023", a subliniat Tanczos.

Potrivit ministrului citat, programul Rabla Plus pentru flote comerciale urmează să fie lansat în 2023.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri