Cum a fost săpat cel mai lung tunel feroviar din lume. „Cârtiţele“ Gabi I şi Gabi II le-au dat clasă celor de la metroul bucureştean - Varvara şi Filofteia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilajele Tunnel Boring Machine (TBM) cu care a fost săpat, în Elveţia, cel mai lung tunel din lume, botezate Gabi I şi Gabi II, au înaintat prin roca munţilor Alpi cu o viteză de 20-25 de metri pe zi. La Bucureşti, tunelurile pentru noua magistrală de metrou înaintează cu 17-18 metri pe zi.

Zilele trecute, odată cu prezentarea pentru media a celui mai lung tunel feroviar din lume (Gotthard Base Tunnel, în Elveţia), au ieşit la iveală şi datele tehnice ale megastructurii, ca şi modul în care s-a lucrat la construcţia ei.

Precizie elveţiană: diferenţe de 0,00014% faţă de proiect

Megaconstrucţia elveţiană, în lungime de 57 de kilometri, constă din două tuneluri paralele prin care trenurile vor circula cu 200-250 de kilometri pe oră.

Se estimează că tunelul, care face legătura între localităţile Erstfeld (cantonul Uri) şi Bodio (cantonul Ticino) va fi traversat de 325 de trenuri pe zi.

Ei bine, pentru a face faţă unei astfel de solicitări a fost nevoie de proverbiala precizie elveţiană.

„Variaţiile construcţiei tunelului faţă de proiect sunt de 0,00014%“, se arată pe site-ul oficial al ansamblului, gottardo2016.ch.

Nu doar precizia este impresionantă, ci şi viteza de execuţie: 25 de metri pe zi. „Cârtiţele“ care au săpat cele două tuburi ale tunelului pe sub Alpi - Gabriel I şi Gabriel II - le-au dat astfel clasă celor care sapă alte două tuneluri - Filofteia şi Varvara - pe sub Bucureşti, care înaintează cu 17-18 metri pe zi.

Festival la inaugurare

Administratorii megatunelului anunţă că la inaugurare va avea loc nu o festivitate, ci un întreg festival de evenimente, spectacole, ceremonii şi activităţi recreative, care vor începe la 1 iunie 2016 şi se vor încheia după patru zile.

Investiţia, care se ridică la 10 miliarde de dolari, a fost asumată de elveţieni în 1992, prin - atenţie! - referendum naţional, şi a demarat în anul 1996.

Săparea efectivă a tunelurilor a fost executată între anii 2004 şi 2011.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite