Consumul privat, raportat la vânzările cu amănuntul, a crescut cu aproape 10% în primele 9 luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Companii celebre de haine prezente și în alte malluri din România vor fi și în noul centru comercial din Ploiești

În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, consumul privat, măsurat prin prisma vânzărilor din comerţul cu amănuntul, a crescut cu 9,8%, în special datorită vânzărilor produselor nealimentare şi a carburanţilor, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie a.c., comparativ cu perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2016 a înregistrat o creştere cu 9,8% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,5%),  comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,8%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,6%), arată statistica.

Afacerile din comerţul cu amănuntul din luna septembrie 2017, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 4,9%, datorită scăderii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-9,8%),  vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-5,0%) şi vânzărilor de produse nealimentare (-1,9%). 

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna septembrie 2017, comparativ cu luna septembrie 2016 a înregistrat o creştere cu 13,7% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+17,3%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,1%). 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite