Articol publicitar

Companiile din România fac apel la tehnologie în contextul răspândirii virusului COVID-19

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Posibilitatea muncii de la distanţă este reglementată din punct de vedere legislativ în România, dar până în anul 2020 puţine companii au adoptat această formă de lucru pentru un număr extins de angajaţi simultan, temându-se de riscurile ce ţin de încetinirea sau blocarea procesele de business.

 Însă, în contextul răspândirii virusului COVID-19, nevoia firmelor de a aplica un sistem de muncă de acasă a devenit acută. Cu tehnologia potrivită şi prin implementarea unor soluţii care facilitează luarea deciziilor de business importante la distanţă, companiile pot funcţiona normal, chiar în situaţii de criză ca cea cu care ne confruntăm în prezent.

Spre exemplu, compania de tehnologie certSIGN a implementat deja de 2 săptămâni, ca măsură de protecţie a angajaţilor, un sistem de lucru la distanţă bazat pe propriile soluţii de optimizare a proceselor de lucru şi de securitate cibernetică: certificate digitale pentru semnătură electronică, certificate digitale pentru autentificare prin VPN şi certificate calificate SSL pentru securizarea site-urilor, asigurând astfel buna continuitate a activităţii, luarea deciziilor importante fără sincope, menţinerea proceselor, a volumului de vânzări şi a randamentului la parametri normali.   

certSIGN avea deja implementat conceptul de muncă la distanţă, în condiţiile prevăzute de lege, pe care l-a adaptat într-un plan de asigurare a continuităţii afacerii prin care toţi angajaţii efectuează prin rotaţie, munca de la domiciliu în mod continuu timp de 2 săptămâni.  Concret, compania s-a asigurat că toţi angajaţii au acces securizat la resurse prin implementarea de certificate simple pentru autentificare prin VPN (Virtual Private Network) şi certificatele calificate SSL pentru securizarea site-urilor, care fac posibilă accesarea resurselor, prin conexiuni criptate şi securizate, protejate împotriva hackerilor.

 A doua provocare a lucrului exclusiv de acasă pentru care certSIGN a avut soluţiile in-house a fost de a asigura continuitatea procesului decizional intern şi finalizarea proceselor de business la distanţă. Astfel, prin utilizarea certificatelor calificate pentru semnătură electronică, reprezentanţii legali ai companiei semnează electronic cu valoare legală toate documentele de  business (oferte, contracte, anexe, facturi etc). Ulterior semnării aceste documente sunt  transmise pe email uşor şi sigur, prin utilizarea unui certificat de semnare şi criptare a e-mailurilor către ceilalţi semnatari. Aceeaşi  strategie este utilizată şi pentru documentele interne care necesită avizare, formularele de resurse umane etc.

Într-o situaţie de criză, certSIGN a folosit tehnologia şi inovaţia pentru redefini spaţiul de lucru pe care l-a transformat într-o infrastructură flexibilă ce le permite angajaţilor să lucreze  în siguranţă şi de la distanţă, iar companiei îi permite să îşi continue activitatea ca şi cum angajaţii ar fi la birou.   

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite