Compania europeană care vrea să revoluționeze călătoriile cu trenul. Cum arată cușetele care te vor duce în lux la destinație FOTO
0În timp ce revoluția feroviară din Europa continuă în ritm accelerat, unul dintre principalii săi actori a decis să introducă un serviciu îmbunătățit 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Compania feroviară de stat austriacă ÖBB, care a condus în ultimii ani relansarea serviciilor de noapte, a prezentat o nouă flotă de 33 de trenuri de noapte, care va debuta în decembrie 2023.
Pe fondul unui serviciu mai bun pe toate planurile, un lucru iese în evidență: un accent pe călătorii singuri, noile trenuri conținând paturi single de tip pod, precum și cușete și vagoane de dormit standard, spune CNN.

Trenurile cu șapte vagoane vor avea fiecare o capacitate de 254 de pasageri și vor fi compuse din două vagoane de scaune, trei cușete și două vagoane de dormit.
Și se pare că acestea vor primi un upgrade major față de trenurile de dormit tradiționale spartane. În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea baie proprie, inclusiv un duș.
Paturile vor fi fixe, ceea ce ÖBB promite că le va face mai confortabile. Și va exista mai mult spațiu pentru bagajele voluminoase, inclusiv echipamente sportive, cărucioare și șase locuri pentru biciclete.

Pasagerii pot alege între cabine cu baie proprie, în care pot dormi două persoane (în paturi suprapuse), fie în spațiile Comfort Plus, fie în cele Comfort (acestea din urmă sunt ceva mai puțin spațioase).
Adevărata inovație constă în „mini-cabinele” - cușete individuale, denumite și „pod” în vagoanele cușetă, suprapuse în două straturi, ca un dormitor în care fiecare persoană își poate izola spațiul privat.
Cei care călătoresc singuri vor avea parte de intimitate, alături de un spațiu restrâns, dar care își face treaba, cu o oglindă în masa de mic dejun rabatabilă, lampă de lectură, zonă de depozitare și dulapuri pentru pantofi și genți de mână.

Fiecare tren va avea, de asemenea, o cușetă accesibilă, în care pot dormi până la două persoane în scaun cu rotile plus alte două persoane, cu o toaletă accesibilă.
Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru acțiune climatică, a declarat că noile trenuri „arată clar că viitorul călătoriilor pe distanțe scurte și medii aparține trenului”.
„A lua trenul înseamnă a proteja clima. Acest lucru este valabil în special pentru trenurile de noapte. De aceea, lucrăm împreună pentru a extinde în continuare rețeaua europeană de trenuri de noapte”, a spus ea într-o declarație.

„Îmbarcarea la Viena seara și trezirea înviorată într-o altă metropolă europeană în dimineața următoare... va fi și mai ușoară și mai confortabilă în viitor”.
Trenurile au fost aprobate pentru utilizare în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Acestea urmează să intre în serviciu la 10 decembrie pe rutele Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg. Biletele se pun în vânzare la 11 octombrie.