Indonezia deschide prima cale ferată de mare viteză. Proiectul face parte din planul ambițios al lui Xi Jinping VIDEO
0Indonezia a inaugurat prima cale ferată de mare viteză, proiectul fiind susținut de China în cadrul Inițiativei Belt and Road.
Președintele Joko Widodo a lansat serviciul feroviar, care leagă capitala Jakarta de Bandung, un centru economic de top, notează BBC News.
Calea ferată se numește „Whoosh”, un acronim de la Bahasa Indonesia, care se traduce prin economisire de timp și fiabilă. Șeful statului indonezia a acordat prioritate proiectelor precum Whoosh pentru a ușura blocajele severe de trafic din țară.
Costul și susținerea din partea Chinei
Costul proiectului se ridică la suma de 7,3 miliarde de dolari (5,9 lire sterline) și a primit susținerea Chinei, în cadrul Inițiativei Belt and Road.
Inițial, calea ferată era programată să se deschidă în 2019, dar s-a întârziat din cauza disputelor funciare, a pandemiei de Covid-19 și a depășirii bugetului de 1,2 miliarde de dolari (984 de milioane de lire sterline).
Inaugurarea, care trebuia să aibă loc lunea trecută a fost amânată până duminică, pentru a se potrivi programului președintelui Jokowi.
Whoosh este operat de PT KCIC, un joint venture format din patru companii de stat indoneziene și China Railway International din Beijing.
Numele său este prescurtarea pentru „Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Handal”, în limba locală sau „Timesaving, Optimal Operation, Reliable System”.
Trenul poate atinge viteze de până la 350 km/h (217 mph), pe un traseu de 142 de kilometri. Oficialii indonezieni se așteaptă ca această calea ferată de mare viteză să îmbunătățească productivitatea economică.
De asemenea, faptul că trenurile sunt alimentate de electricitate va contribui la reducerea emisiilor de carbon ale țării.
Bandung, capitala provinciei Java de Vest, este un fel de versiune a Indoneziei la Silicon Valley. Există discuții pentru extinderea Woosh la Surabaya, un oraș-port major și capitala provinciei Java de Est.
Costul proiectului ar putea însă afecta finanțele publice ale Indoneziei, care au fost deja destabilizare de pandemie. Jokowi a fost de acord să folosească fonduri de stat pentru a ajuta proiectul să depășească întârzierile.
Acesta face parte din inițiativa de un deceniu a președintelui chinez Xi Jinping, Belt and Road, un plan ambițios de a conecta Asia cu Africa și Europa printr-o serie de rețele terestre și maritime prin investiții în infrastructura locală. Indonezia, cea mai mare economie din Asia de Sud-Est, a căutat în mod activ investiții din China, cel mai mare partener comercial al său.
Reamintim că, săptămâna trecută, China a inaugurat prima cale ferată de mare viteză care circulă deasupra apei. Traseul măsoară 277 de kilometri de-a lungul coastei de sud-est și leagă orașele Zhangzhou, Xiamen și Fuzhou, toate trei fiind în provincia Fujian.