Comisia Europeană vrea să înăsprească standardele privind poluarea, după scandalul Volkswagen. Care sunt noile condiţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Testele în lumea reală vor intra în vigoare din 2017, iar norma de 80 de miligrame de NOx pe kilometru va fi obligatorie din 2019, dacă propunerea Comisiei Europene este acceptată de către guverne
Testele în lumea reală vor intra în vigoare din 2017, iar norma de 80 de miligrame de NOx pe kilometru va fi obligatorie din 2019, dacă propunerea Comisiei Europene este acceptată de către guverne

Comisia Europeană vrea ca din anul 2017 autovehicuelele să fie testate în condiţii reale de trafic pentru a se determina nivelul exact al emisiilor, nu în laborator, ca până acum, iar din anul 2019 va fi obligatoriu ca niciun automobil să nu depăşească 80 de miligrame de noxe pe kilometru, potrivit Bloomberg.

Propunerea a sunat alarma în cadrul industriei auto de pe Bătrânul Continent, Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) avertizând că înăsprirea testelor de poluare ar trebui să fie „realistă“, astfel încât să nu ducă la creşterea preţurilor maşinilor, vânzări slabe şi să nu ducă la pierderea de locuri de muncă. 

Guvernele Uniunii Europene pregătesc verdictul final în privinţa inspecţiilor care vor testa emisiile de oxizi de azot (NOx) în condiţii reale de trafic. Majoritatea maşinilor care circulă în Europa sunt pe motorină, iar Comisia Europeană vrea ca testele să fie realizate pe drum, deoarece emisiile în condiţii reale de trafic sunt cu 400-500% mai mari decât cele notate în condiţii de laborator.

Ca parte a planului, Comisia Europeană intenţionează să mai lase producătorii încă doi ani înainte să devină obligatorie limita de 80 de miligrame de noxe pe kilometru, potrivit unui oficial european citat de Bloomberg. Astfel, între 2017 şi 2019 va fi permis ca emisiile reale ale autoturismelor să depăşească limita dată de testele de laborator cu maximum 60%, potrivit oficialului.

Constructorii auto sunt nemulţumiţi de propuneri

Totuşi, constructorii auto au obiecţii. „Fără intervale de timp şi condiţii realiste, anumite modele diesel nu vor mai fi disponibile, forţând producătorii să le scoată de la vânzare“, arată ACEA. „Acest lucru ar putea avea repercusiuni asupra opţiunilor consumatorilor, dar şi asupra şomajului în întreg sectorul automotive“, mai arată asociaţia constructorilor.

Volkswagen a recunoscut la finele lunii trecute că a instalat un soft care manipula emisiile pe 11 milioane de autoturisme vândute în întreaga lume, ceea ce a făcut ca Europa să se grăbească în privinţa reorganizării sistemului de reglementare privind testele şi poluarea. Comisia Europeană speră ca guvernele din blocul european să voteze asupra noului sistem până la finele lunii octombrie, potrivit sursei citate.

Este nevoie de un vot majoritar din cele 28 de guverne pentru ca testele în condiţii reale de trafic să fie aprobate. 

Totuşi, luni constructorii europeni au cerut „un pachet robust, dar realist“ de teste în condiţii reale.

Ce au arătat testele până acum

Testele realizate în condiţii de trafic normal de către compania de consultanţă Emissions Analytics arată că, pe lângă maşinile Volkswagen şi Audi, au emisii mai mari decât în laborator şi producători precum Mercedes-Benz, Mazda, Honda şi Mitsubishi. Constructorii au replicat spunând că testele de laborator nu au fost niciodată gândite pentru a reflecta şofatul în condiţii reale şi că respectă legislaţia în vigoare.

Anterior, Automobil Clubul German (ADAC) a arătat că mai multe modele de la Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Volvo, Fiat şi Chrysler pompează în atmosferă cantităţi mai mari de exizi de azot în condiţii reale de trafic.

De asemenea, presa germană a scris că şi constructorul BMW ar avea acelaşi gen de probleme cu modelul X3. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite