Cinci sfaturi cum să nu fim traşi pe sfoară la plata întreţinerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
avizier intretinere adevarul

Fiecare dintre noi a interacţionat măcar o data cu un administrator de bloc, cu cel puţin o factura de întretinere şi fără îndoială, nu o data s-a intrebat cum oare se ajunge la aceste sume exorbitante când vine vorba de plata întreţinerii.

Pentru a veni în întâmpinarea acestor dileme, există 5 sfaturi practice pe care orice proprietar sau chiriaş de apartament ar trebui să le urmeze pentru a nu se simţi tras pe sfoară în ceea ce priveşte plata  întreţineri.

Iată ce putem face pentru a avea un control clar asupra banilor aflaţi în visteria administraţiilor de locatari, dar şi pentru a evita redirecţionarea acestora către alte destinaţii decât plata utilităţilor:

1. Să nu ne temem să cerem lamuriri când nu este clar cum sunt calculate sumele pe care le avem de plata; iar daca răspunsurile pe care le primim nu sunt destul de clare, să cerem din nou clarificari până când fiecare cifra din întreţinere este explicată.

2. Să cerem din când în când o copie a unei facturi de la marii furnizori (apă sau încălzire) pentru a verifica dacă asociaţia nu are datorii nejustificate de tipul facturilor mai vechi neachitate sau alte probleme administrative.

3. Să ne asiguram că avem acces la felul în care sunt administrate fondurile asociaţiei de proprietari. Trebuie să ştim exact pe ce sunt cheltuiţi banii. Să urmărim sumele cheltuite din fondurile colectate (fond de reparaţii, penalizari, etc.), aceste cheltuieli nu sunt incluse în lista de plata, dar administratorii trebuie să afişeze lunar ce se încasează şi ce se cheltuie din fondurile respective.

 4. Să verificam dacă selecţia furnizorilor de servicii ocazionale (instalatori, electricieni, firme care fac hidroizolaţii) se face în mod transparent, în Comitetul Executiv. Putem verifica acest lucru citind procesele verbale ale şedintelor de Comitet în cadrul carora s-au facut selectiile respective.

5. Să cerem din când în când o copie a extrasului de cont al asociaţiei, pentru a verifica transparenţa încasarilor şi a plăţilor.

Astfel, urmărind toate aceste aspecte suntem la curent cu modul în care este gestionat bugetul administraţiei de locatari. Dacă toate lucrurile sunt clare, atunci este exclus că facturile de întreţinere să fie mărite nejustificat.

„De asemenea, un proprietar de apartament care cere permanent administratorului şi Comitetului Executiv documente cu situaţia la zi a plăţilor este şi cel care nu permite aparitţia niciunei abateri deoarecea cei dintâi se vor feri să facă o mişcare necugetată cu banii administraţiei”, precizează Ottavio Şerbănescu, CEO Cresida Management, companie care oferă servicii integrate proprietarilor de apartamente.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite