Cel mai recent proiect urbanistic al Chinei: Oraşul liber de maşini FOTOGALERIE
0Planurile unui nou oraş, construit de la zero, au fost puse la punct în China. Aici vor locui 80.000 de persoane, iar proiectul a fost gândit astfel încât niciun locuitor să nu fie nevoit să folosească maşina pentru a ajunge la principalele obiective din localitate.
Metropola ar urma să fie construită lângă Chengdu, în provincia Sichuan, în partea vestică a Chinei.
"Marele oraş" este un plan urbanistic ingenios proiectat astfel încât să reducă impactul cetăţenilor săi asupra mediului înconjurător prin producerea de energie curată, diminuarea deşeurilor şi maximizarea beneficiilor transportului public în comparaţie cu maşinile personale.
Proiectul a fost realizat de Adrian Smith and Gordon Gill Architecture, care notează că "oficialii chinezi încep să vadă efectele proiectelor în care cetăţenii sunt dependenţi de automobile şi sunt deschişi către variante urbanistice mai bune".
Proiectul a fost numit "Oraşul liber de maşini", denumire ce nu e totuşi în întregime adevărată.
CLICK PE POZE PENTRU FOTOGALERIE!
El include mai multe idei bune - jumătate din spaţiul rutier va fi rezervat pentru traficul nemonitorizat. De asemenea, toate casele vor fi la distanţă de două minute de un parc. Un eco-parc va trata apele uzate şi deşeurile pentru a genera energie. Terenul din afara oraşului va fi rezervat pentru agricultură, iar habitatul natural va fi protejat. Clădirile au fost proiectate pentru a folosi la maximum energia eoliană, după ce s-a stabilit că energia solară nu poate fi folosită din cauza climei din regiune.
Smith and Gill Architecture a stabilit că în acest fel vor reduce consumul de energie cu 48%, iar pe cel de apă cu 58%, în timp ce vor fi produse cu 89% mai puţine deşeuri. Cifrele au fost comparate cu un oraş comun, cu o populaţie similară numeric.
Dincolo de impactul asupra mediului, arhitecţii au încercat să ofere rezidenţilor locuinţe la preţuri rezonabile şi acces la educaţie şi îngrijire medicală, în obiectivele grupate chiar în centrul oraşului.
Jurnaliştii de la Business Insider, cei care au descoperit proiectul, susţin că este o idee minunată, însă ridică şi unele semne de întrebare: Un oraş construit atât de repede poate rezista testului timpului? Ce se va întâmpla dacă schema arhitecturală nu se comportă conform aşteptărilor? Şi chiar dacă o face, poate China să transmită mai departe acest program tuturor sutelor de milioane de locuitori ai celorlalte oraşe?
Cu toate acestea, ţinând cont de viteza cu care China se urbanizează, un plan care să reducă impactul asupra mediului în noile oraşe ar însemna destul de mult, ţin să sublinieze jurnaliştii americani.