Cât poți să câștigi de pe urma consolelor Wii, a cizmelor UGG sau a păpușilor Hannah Montana?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cizmele UGG aduc, pe bursă, profituri consistente investitorilor inspirați
Cizmele UGG aduc, pe bursă, profituri consistente investitorilor inspirați

Au milioane de cumpărători în întreaga lume și profituri cu șase zerouri. Merită oare cizmele UGG, consolele Wii sau păpușile Hannah Montana un loc în portofoliul tău de investiții?

Un proces inedit zguduia mass-media americană la sfârșitul lui 2009: celebrul brand de bijuterii fine Tiffany&co. dădea în judecată unul dintre cele mai mari centre comerciale din Los Angeles, Westfield Century City, din simplul motiv că urma să fie vecin cu...H&M. Proximitatea hainelor și a accesoriilor populare, de câteva zeci de euro, dar care aduc firmei-mamă Hennes&Mauritz o cifră de afaceri anuală de 11 miliarde de euro - ar fi adus ,,daune ireparabile brandului Tiffany&co”, conform afirmațiilor făcute de reprezentanții retailerului de lux.

Așa să fie? O scurtă privire aruncată asupra evoluției din 2009 a titlurilor Tiffany&co. și, respectiv, a celor Hennes&Mauritz i-ar fi pricinuit o mare surpriză exclusivistului bijutier. Suprapunând cele două grafice, cele două companii par a fi aproape una și aceeași, într-atât de similară a fost evoluția lor pas cu pas. Oglindirea celor două titluri dovedește că, spre deosebire de universul riguros al brandurilor , guvernat de reguli stricte de ,,vecinătate”, reperele investitorilor la bursă au prea puțin de-a face cu eticheta de trei sau șase zerouri ori cu edițiile limitate ale unui produs. Cuvântul de ordine este unul singur: popularitatea.

Altfel spus, indiferent dacă se vinde cu zece sau cu...zece mii de dolari, un brand care nu rămâne prea mult timp pe rafturile magazinelor are toate șansele să-și găsească un loc privilegiat, pe termen lung, în portofoliile investitorilor.

Cel mai bun exemplu în acest sens îl reprezintă cizmele australiene îmblănite UGG, produse de Deckers Outdoor (NASDAQ: DECK), care și-au câștigat notorietatea mondială în 2003. Deși brandul exista din anii 70, momentul în care vedeta TV americană Oprah Winfrey a inclus UGG-urile pe lista produselor sale preerate a făcut să explodeze nu doar vânzările, ci și profiturile acționarilor DECK. Dacă o acțiune DECK valora trei dolari în 2003, cinci ani mai târziu ajunsese la 160 de dolari.

Pentru a-și fundamenta decizia de cumpărare, un investitor n-ar fi avut nevoie să consulte grafice sau să calculeze rate complicate de rentabilitate. Popularitatea produsului era atât de explozivă, încât o vizită într-un centru comercial sau un telefon la hotline-ul UGG, o linie telefonică specială, creată pentru ca milioanele de cumpărători să se intereseze de următorul transport de cizme, ar fi fost mai mult decât edificatoare.

image

Prin urmare, un investitor cu 10.000 de dolari la dispoziție în 2008 - și cu suficientă inspirație să-i investească în acțiuni DECK - ar fi ajuns, în mai puțin de cinci ani, posesorul a jumătate de milion de dolari. Un profit frumușel venind de la niște cizme al căror nume s-ar trage, conform unei ,,legende” comerciale, de la cuvântul ,,ugly”(urât).

O acțiune DECK se tranzacționează, în prezent, la 104 dolari (de la 39 de dolari în martie 2010, cea mai neagră lună pentru piața de capital), un semn clar că popularitatea poate ține de cald unui brand chiar și într-un an de criză.

Un alt brand văzut ca un ,,Superman” al pieței de capital este și Walt Disney Company (NYSE:DIS). Într-un studiu realizat în decembrie 2009, compania de analiză Morningstar îl considera de-a dreptul imbatabil pe segmentul său. Principalul activ care contribuie la prețul de aproape 30 de dolari pe acțiune se numește Hannah Montana, serialul TV care nu a creat doar audiență, ci și o serie de francize extrem de profitabile. Conform Morningstar, DVD-urile, tricourile, jucăriile și toate miile de obiecte cu chipul actriței Miley Cyrus vor aduce corporației Disney o creștere a cifrei de afaceri cu 4% pe an, între 2010 și 2013.

Citiți mai multe despre randamentul de 520% adus investitorilor de simpaticele sandale CROCS sau de succesul răsunător pe bursă al consolelor Wii în noul număr al revistei Forbes România.

Sandalele CROCS au adus randamente de 520% investitorilor la bursă
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite