Când toată lumea pleacă în vacanță, unele firme fac cele mai mari încasări. Topul celor mai profitabile companii vara
0Vara este perioada din an în care se vorbește cu preponderență despre odihnă, dar pentru multe companii este cea în care pot înregistra vârfuri de vânzări și profitabilitate.

Înțelegerea modului în care acestea câștigă din comportamentul sezonier poate fi foarte utilă pentru cei care doresc să investească cu înțelepciune chiar și în șlapi.
În topul listei sunt companiile care, de fapt, profită cu adevărat atunci când ne „deconectăm". Potrivit analiștilor XTB, sezonul estival este unul aparte deoarece, chiar dacă noi nu lucrăm, alte companii au parte de propria vacanță specială, iar asta ne poate învăța și pe noi cum să investim.
Companiile aeriene, pe plus în fiecare vară
Un prim exemplu este mijlocul de transport pe care îl alegem pentru a ajunge la destinație. Dacă vorbim despre zboruri, cu greu găsim rival în Europa: Ryanair este cea mai mare companie aeriană din regiune, pentru că mii de oameni o folosesc pentru vacanțe. De fapt, compania irlandeză înregistrează de obicei profituri de milioane de euro în cursul lunilor de vară. De exemplu, în al treilea trimestru al anului trecut, profiturile s-au cvadruplat în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, în timp ce pe bursă, în august, acțiunile au crescut cu 10,31%, punctează analiștii XTB.
Moda verii, profit pentru producătorii de haine
Un alt exemplu se referă la îmbrăcăminte. În ceea ce privește moda de vară, Inditex este lider incontestabil. În 2024, vânzările sale au crescut cu 6,8% în al treilea trimestru, în timp ce acțiunile au fost mai mari cu 9,14% în august. Anul acesta, deși acțiunile Inditex nu trec prin cel mai bun moment, am putea asista la o nouă revenire.
Airbnb și Booking.com, lideri
Atunci când alegeți cazarea, există multe întrebări la care trebuie să răspundem: all-inclusive, aproape de plajă, cu piscină? Acestea sunt doar câteva dintre cele mai frecvent utilizate filtre. „Aici există doi jucători de avut în vedere: Airbnb și Booking.com, a căror activitate crește în fiecare vară”, se arată în analiza XTB, cu precizarea că, deși Airbnb domină piața în Statele Unite, în Europa, Booking.com este principala resursă, cu o cotă de piață de 48% în domeniul închirierilor. Țări precum Franța, Spania, Grecia și Italia primesc milioane de turiști, iar cu această activitate, nu este surprinzător faptul că acțiunile Booking.com au crescut cu 6,69% în luna august a anului trecut.
Supermarketul, alt norocos care câștigă vara
Un alt exemplu de companie cu volume mari de vânzări în această perioadă a anului este Carrefour. Compania, care a anunțat peste 8.500 de noi angajați în Spania în sezonul de vârf pentru a se pregăti de această vară, a anunțat peste 100 de deschideri de magazine în cursul anului 2025. Luna august este extrem de importantă pentru rezultatele sale financiare, mai ales pentru că vara trecută acțiunile sale s-au apreciat cu 5,35%.
SPF-ul de pe plajă crește profitul
La mare, crema cu protecție solară este nelipsită din geanta de plajă. Una dintre cele mai bine vândute produse cu SPF este Nivea, marcă deținută de Beiersdorf, o companie globală de îngrijire a pielii cu sediul în Hamburg. Nivea a fost unul dintre brandurile care au înregistrat o creștere de 5,9% a vânzărilor, ușor mai mare decât 5,3%, cea a vânzărilor Grupului.
Vara, anotimpul înghețatei
Tot pe plajă, nimic nu este mai bun decât o înghețată. De exemplu, Unilever vinde milioane de înghețate Magnum. Al treilea trimestru al anului trecut a fost unul excelent pentru companie, în special în ceea ce privește înghețata, unde categoria a crescut cu aproape 10%, mult peste restul segmentelor. În acel an, au fost lansate noi formate, cum ar fi Magnum Bon Bons (porții mici), aliniat la tendința de snacking, care a contribuit la atragerea mai multor consumatori tineri. Astfel, acțiunile companiei au anunțat piața cu o creștere de 2,59%.
Netflix, pe val când ne ferim de caniculă
După o zi caniculară, acasă, începe selecția unui serial. Producțiile Adolescence, Squid Game și Legacy au fost unele dintre cele mai urmărite ale anului, iar vara oferă timp suficient pentru a ține pasul cu ele. Acest trimestru este, de regulă, unul dintre cele mai bune ale anului pentru Netflix, așa cum s-a reflectat anul trecut cu o creștere de 12,24% a acțiunilor sale în august.