Brasov - locul unde se topesc teoriile economice ale Guvernului Nastase
0Sfarsitul saptamanii trecute a re-reconfirmat un fapt: actualului guvern, ca si celor de dinaintea lui, ii este frica sa se duca la Brasov cu adevarul, umbland cu fofarlica in speranta ca momentul
Sfarsitul saptamanii trecute a re-reconfirmat un fapt: actualului guvern, ca si celor de dinaintea lui, ii este frica sa se duca la Brasov cu adevarul, umbland cu fofarlica in speranta ca momentul adevarului va mai putea fi amanat. Subventii directe pentru Tractorul, comenzi de stat (subventii indirecte) pentru Roman, inghetare de datorii - au promis din nou, la Brasov, ministrii Dan Ioan Popescu, Ovidiu Musetescu si Ilie Sarbu, desi stiu ca asa nu se rezolva nimic: datoriile uzinelor cresc incontinuu, iar subzistenta se face tot mai mult pe seama altora, practic pe seama fiecaruia din contribuabili. * Februarie 2001, Brasov. Dan Ioan Popescu, ministrul Industriei a anuntat comenzi de 1.000 autocamioane din partea societatilor nationale din subordinea MIR, din partea unitatilor MI si MApN. * Iunie 2001, Brasov. "Este nevoie de 5.000 de autocamioane pentru piata interna, pe care ar trebui sa le facem noi" - Adrian Nastase, prim-ministru. In scurt timp, se anunta ca pompierii vor cumpara 75 de autospeciale, iar administratiile locale 75 de camioane pana la sfarsitul anului (300 miliarde de lei). Roman va mai avea asigurate comenzi pentru 30 autogunoiere, 20 automaturatoare, 20 autostropitoare (80 miliarde de lei). * Octombrie 2001, Bucuresti. "Dupa primul semestru, Roman Brasov inregistra pierderi cumulate de 181% din capitalul social, datorii de 1.454 de miliarde, iar ponderea cheltuielilor cu personalul reprezenta 75% din cifra de afaceri... Formulele de genul iesit in piata publica, cerut comenzi s.a.m.d. nu inseamna decat a finanta o situatie prin care cresc in continuare datoriile si problemele" - Adrian Nastase, prim-ministru. * Februarie 2002, Brasov. "BCR acorda un credit de doua milioane dolari garantat cu contractele ferme pentru 1.200 de camioane, din care peste jumatate sunt de la MI si MApN" - senatorul PSD Ioan Cristoloveanu, presedintele Consiliului de Administratie al Roman. Intre acestea, se mai miza pe comanda celor 267 cisterne comandate de Petrom * Aprilie 2002 Bucuresti. "Introducerea administrarii speciale la Roman Brasov a fost determinata de rezultatele financiare slabe ale societatii care are datorii de peste 140 milioane de dolari, in conditiile in care nivelul productiei reprezinta mai putin de 5% din cel atins in 1989" - comunicat APAPS. "Nu mai putem discuta de o piata de subventii si comenzi ale statului. Am tot auzit ca e nevoie de un autobuz, de un camion la o primarie... dar adevaratul test al valorii unui produs este capacitatea de vanzare pe segmentul particular - Adrian Nastase, prim-ministru. * Mai 2002, Brasov. "Roman va mai primi comenzi de la MApN si MI, in functie si de ce bani vor mai capata aceste ministere la rectificare" - Dan Ioan Popescu, ministrul Industriilor.