Bazar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Galati: Se cauta "junghiurile" pentru concediile de vara Piata auto din Galati este destul de slaba. Cele mai tranzactionate autoturisme sunt cele fabricate in Romania. Astfel, aici poti cumpara o

Galati: Se cauta "junghiurile" pentru concediile de vara Piata auto din Galati este destul de slaba. Cele mai tranzactionate autoturisme sunt cele fabricate in Romania. Astfel, aici poti cumpara o Dacia 1300, productie 1980, in stare acceptabila, cu doar 12 milioane lei. Toata gama berlinelor Dacia este prezenta la vanzare, cu preturi cuprinse intre 16 si 110 milioane (SuperNova - Clima, productie 2001). Si autoturismele Daewoo sunt, in general, bine reprezentate. Un Tico din 1998, cu 340.000 km la bord, poate fi achizitionat cu 3.500 USD, iar un ESPERO din '96, cu 4.200 USD. La CIELO preturile variaza intre 3.500 si 5.000 USD, in functie de anul de fabricatie si de dotarile individuale. Cele mai cautate masini din gama celor fabricate in Europa sunt cele nemtesti. Astfel, oferta destul de slaba cuprinde totusi marcile BMW cu preturi cuprinse intre 6.500 si 11.200 USD, fabricate in 2000, Opel, intre 3.600 si 7.200 USD, in functie de model, WV, cele mai multe modelul Passat si Mercedes, la preturi acceptabile in raport cu renumele marcii, dar si destul de "obosite". Se mai poate gasi si cate un model de colectie, cum am vazut un Fiat Mirafiori 45 Diesel, fabricat in 1983, pe care proprietarul cerea 20 milioane lei, dar si un Fiat Punto din '95, care poate fi cumparat cu 4.500 USD. O data cu venirea verii, mare cautare au autoturismele foarte ieftine, dar solide, bune de mers la un pescuit pe malul Dunarii sau in concediu, cu toata familia, prin tara. Timisoara: Un garaj costa cat o masina "Timisoara poate fi considerata unul dintre cele mai aglomerate centre urbane romanesti. Din aceasta cauza, problema locurilor de parcare da batai de cap atat soferilor, cat si autoritatilor", sustine lt. col. Filip Stancu, seful Biroului Politiei Rutiere din cadrul Politiei Municipiului Timisoara. Avand in vedere marimea parcului auto, un loc de parcare sau un garaj au o valoare extrem de mare. Practic, tranzactiile cu garaje au devenit o afacere profitabila, sumele puse in joc fiind extrem de mari. Astfel, un garaj in zona Borzesti costa aproximativ 1.500 de dolari, in timp ce in zona Odobescu preturile ajung pana la 3.500 de dolari. De multe ori, un garaj cu toate facilitatile poate sa aiba o valoare de piata mai mare decat a unei masini, vechi de cativa ani. Pentru un garaj de pe Aleea Sportivilor, care are apa calda, curent si incalzire, pretul cerut este de nu mai putin de 6.000 de dolari. La numai cativa kilometri in zona soarelui, preturile pentru un garaj scad simtitor, ajungand la 2.000-2.500 de dolari. Nu numai vanzarea, ci si inchirierea unor adaposturi pentru masini poate fi o afacere profitabila. Acelasi "algoritm" ca si in cazul vanzarilor. Un garaj situat in zona centrala a Timisoarei poate fi inchiriat pentru 10-12 euro pe o saptamana. In alte zone ale orasului preturile scad, ajungand intre 20 si 25 de dolari pe luna. Iaii: Dezmembrarea masinilor - mana cereasca pentru afaceristi Targul de cherestea si piese auto, deschis de Primaria Municipiului Iasi in zona CUG, aduna in fiecare duminica sumedenie de soferi si afaceristi. Preturile masinilor romanesti au stagnat in ultimele doua saptamani. O Dacie cu anul de fabricatie pana in 1989, proaspat reparata si cosmetizata, se vinde cu cel mult 25 milioane lei, iar una fabricata dupa 1990, cu preturi ce oscileaza intre 40 si 80 milioane lei. Foarte putine autoturisme marca Daewoo sunt scoase la vanzare pe piata second hand, cu exceptia Daewoo tip break, fabricata in 2000, care are pret negociabil 4.000 USD. Marca Opel, masini aduse de regula din Germania, este cel mai adesea scoasa la vanzare. Daca un Opel Astra cu cinci portiere, fabricat in 1992, are pret negociabil 3.800 USD, un Opel Kadet fabricat pana in 1990 poate costa chiar si 500 USD. De jur imprejurul masinilor scoase la mezat, comerciantii de piese auto isi expun de fiecare data pe jos produsele, unele reconditionate, altele murdare de cum au fost demontate de pe autoturismele dezmembrate. Musteriii gasesc de la bloc motor, banchete, cauciucuri si planetare de Dacii, chiar si motor de Lastun, pana la portiere, aripi si faruri pentru mai toate tipurile de marci straine. Mai cautate decat autoturismele sunt piesele auto de mana a doua, vandute de regula cu preturi care nu pot fi negociate, deoarece patronii atelierelor de dezmembrat trimit in targ angajati cu liste de preturi fixe. Cel mai bine se castiga din dezmembrarea Daciilor, cumparate cu sume intre 3 si 7 milioane lei, si a masinilor straine, nu mai mult de 500 USD bucata. Cei mai multi astfel de patroni devin miliardari in cel putin doi ani din vanzarea, bucata cu bucata, a pieselor auto. Banii incasati sunt de cel putin trei ori mai multi decat suma cu care s-a cumparat masina avariata. Brasov: Piata second-hand in cadere liberaSibiu: In targ, se tranzactioneaza si autoturisme apartinand fundatiilor Unul dintre cele mai cunoscute targuri de masini este cel de la Sibiu. Duminica de duminica vin cumparatori si vanzatori in dorinta de a-si procura autoturisme, de regula fabricate in strainatate. Si oferta este pe masura. De la jeep-uri de ultima clasa, pana la masini fabricate cu 10-15 ani in urma. Preturile difera si sunt afisate in euro si dolari. Un Volkswagen fabricat in 2000, s-a vandut cu 16.000 de euro. Cele mai ieftine in targul de la Sibiu sunt tot Daciile, al caror preturi, in functie de anul de fabricatie, este de 7-8 milioane sau mai ieftine, pana la 60-70 de milioane. O noutate in materie: am vazut aici ca se tranzactioneaza si autoturisme inscrise al caror pret este mult mai mic comparativ cu cele inscrise pe persoane fizice. Din cate am aflat, autoturismele inscrise pe fundatii sau parohii, intrate in tara cu mai mult de cinci ani in urma, pot fi tranzactionate si inscrise in circulatie pe persoane fizice. Tg. Jiu: Targul, vizitat mai mult pentru piesele second-hand In targul de masini din Tg. Jiu saracia gorjenilor isi spune pe deplin cuvantul. Cele mai multe autoturisme expuse aici sunt Daciile si doar cateva marci straine, dar in nici un caz de lux. A trecut vremea cand disponibilizatii din minerit cumparau atat masini autohtone, cat si de import la preturi destul de piperate. La Daciile a caror vechime se situeaza intre 10-15 ani, pretul variaza intre 18-35 milioane lei. Opel-urile Astra si Vectra au preturi mai mici decat celelalte marci occidentale VW, Renault sau Ford. De exemplu, un Audi A6, 27.000 km, piele, CD, TV, sistem de navigatie climatronic, fabricat in octombrie 2000 ajunge pana la 25.000 USD si un Oltcit RL, fabricat 1992 la 18 milioane lei, o Dacia Nova din 1996 la 43 milioane, un VW Golf II, neinmatriculat, Diesel, la 850 Euro si un Trabant 601 - 4 milioane lei. Masinile scumpe lipsesc din targ pentru ca la fel lipsesc si clientii cu bani, ele sosind direct pe comanda, de cele mai multe ori provenienta lor fiind dubioasa, ca si pretul. In general, cei care viziteaza joia sau duminica targul sunt in cautare de piese de schimb si mai putin de autoturisme. Preturile practicate la piesele de schimb sunt cu putin peste jumatatea pretului din comert.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite