Banca Transilvania - realizari 2003, proiecte 2004
0- un mesaj al d-lui Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania -
Ma adresez la finele acestui an tuturor clientilor, actionarilor si colaboratorilor Bancii Transilvania, pentru a-mi exprima multumirea in ceea ce priveste actiunile desfasurate in comun si pentru a-i asigura de un parteneriat trainic si in viitor. Anul 2003 a insemnat pentru noi implementarea unei noi structuri organizatorice, cu definirea si abordarea distincta a celor doua linii principale de business: corporate si retail banking, extinderea semnificativa a retelei teritoriale - cu prioritate in Transilvania, dar si in celelalte zone ale tarii, lansarea unei noi identitati corporative si o noua abordare a relatiei cu clientii. Oferta noastra a fost diversificata in acest an si, totodata, adaptata noilor cerinte ale pietei, fiind promovata de o forta de vanzari puternica si bine orientata, coordonata pe principii de flexibilitate si acuratete in decizii. In acest moment, BT are 70 de unitati in intreaga tara, situandu-se pe locul cinci intre bancile din Romania, raportat la marimea retelei teritoriale. Banca beneficiaza de un nou sistem informatic (Kindle), de 165 de ATM-uri si 800 de POS-uri, aceste investitii insemnand aplicarea strategiei aprobate de actionari si Consiliul de Administratie al bancii. Alte succese notabile ale acestui an sunt semnarea unor acorduri de finantare externa, atat pentru sectorul de retail, cat si pentru segmentul corporate, cu organisme internationale de prestigiu: BERD (Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare), FMO (Fondul Olandez de Finantare pentru dezvoltare) si DEG (Deutsche Investitions- und Entwicklungsgesellschaft). De asemenea, este important de precizat ca Banca Transilvania a lansat in acest an primele doua carduri co-branded sub sigla Visa, in Romania: Maxishop si Euro<26, obtinand si licenta de acceptant al cardurilor Visa la POS-urile sale. Segmentul pietei de retail a fost de altfel foarte bine deservit in 2003, BT detinand 12% din piata creditelor imobiliare si 3,5% din totalul creditelor acordate de banci persoanelor fizice. Rezultatele financiare preconizate pentru finele acestui an dau managementului bancii increderea ca munca intregii echipe a BT va fi incununata de succes. Un semn al acestui succes il vedem si pe piata bursiera, actiunile TLV inregistrand in acest moment o valoare cu 87% mai mare decat la sfarsitul anului trecut. Premiile si distinctiile primite de Banca Transilvania in acest an vin sa confirme ca suntem o institutie serioasa, puternica si un jucator activ in sistemul bancar. Mentionez cateva din aceste premii: "Cel mai transparent emitent", "Cea mai atractiva societate emitenta din punctul de vedere al politicii de dividende", "Cea mai buna banca pentru IMM-uri". Pentru anul 2004 avem un plan de dezvoltare ambitios - 8 milioane de euro vor fi investiti intr-o serie de proiecte: implementarea noului sistem informatic, perfectionarea ofertei de produse si servicii, in concordanta cu cerintele pietei, modernizarea bancii, dezvoltarea retelei teritoriale care, la finalul anului 2004, va ajunge sa numere 100 de unitati. Ne vom orienta cu precadere spre segmentul de retail, care are acum un potential deosebit in Romania. Ii asigur, asadar, pe toti cei peste 300.000 de clienti activi, precum si pe actionarii si colaboratorii nostri ca in 2004 Banca Transilvania va fi in continuare o institutie deschisa, flexibila si moderna, iar angajatii bancii - carora le multumesc in mod deosebit cu aceasta ocazie - le vor sta la dispozitie cu dedicare si profesionalism. Un Craciun Fericit tuturor si un An Nou plin de realizari!