Autostrada Moldovei, A7: Contractele pentru construcţia unui nou tronson urmează să fie lansate în licitaţie

0
0
FOTO: CNAIR
FOTO: CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis luni spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţiile pentru atribuirea contractelor necesare construcţiei celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău-Paşcani, cu o lungime de 77,39 km.

Potrivit sursei citate, valoarea estimată a celor trei contracte finanţate prin PNRR este de 5,858 miliarde de lei (fără TVA).

-  Lotul 1 (30,3 km), cuprins între Săuceşti (Bacău) şi Trifeşti, are o valoare estimată de 2,04 miliarde de lei (fără TVA);

-  Lotul 2 (18,99 km), cuprins între Trifeşti şi Gherăieşti, are o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA);

-  Lotul 3 (28,09 km), cuprins între Mirceşti şi Paşcani, are o valoare estimate de 2,21 miliarde de lei (fără TVA).

„Constructorii care vor câştiga aceste contracte trebuie să finalizeze lucrările în cel mult 30 de luni.”, subliniază reprezentanţii CNAIR.

Conform acestora, ANAP are la dispoziţie maximum 10 zile, potrivit legii, pentru verificarea documentelor, iar după validare CNAIR va putea lansa licitaţiile propriu-zise ale contractelor pentru execuţia lucrărilor.

În data de 25 mai, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Bacău-Paşcani.

„După aprobarea Proiectului Tehnic şi a documentaţiei de atribuire în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, va fi lansată direct licitaţia pentru construcţia celor 3 loturi ale autostrăzii Bacău-Paşcani, cu o lungime totală de 77,39 kilometri.”, spunea Sorin Grindeanu.

Oficialul guvernamental a mai precizat că „pe traseul autostrăzii sunt prevăzute: 9 noduri rutiere; 112 poduri şi pasaje; un centru de Întreţinere şi Coordonare; un centru de Monitorizare şi Informare; două Spaţii de servicii; două parcări de scurtă durată”.

„Autostrada Bacău-Paşcani va aduce o serie de avantaje economice atât judeţelor tranzitate, cât şi întregii regiuni: -reducerea costurilor de exploatare şi operare ale vehiculelor; -reducerea accidentelor; -reducerea costurilor pentru prevenirea poluării mediului”, a mai explicat ministrul Transporturilor.

Potrivit Honews.ro, sectorul de autostradă cuprins între Bacău şi Paşcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km şi va traversa judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi. În apropiere de Paşcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecţie care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite