Auchan, noi precizări despre casieri: „N-a fost înțeleasă bine informația“. Cum funcționează casele self service

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerul francez Auchan a făcut vineri noi precizări legate de casieri și de modalitatea în care funcționează case de tip self service, precizând și că angajează 300 de persoane, inclusiv casieri.

Case de marcat ale Auchan
Retailerul francez Auchan a făcut vineri noi precizări legate de casieri

Începând de anul trecut, am inițiat un proiect important de modernizare a liniei caselor, respectiv înlocuirea caselor pe care le-am avut până acum cu niște case moderne, multifuncționale, care pot fi operate atât de client, cât și de angajații noștri. Sunt case de tip reversibil, hibrid, care oferă clienților două variante: fie să-și scaneze ei cumpărăturile, fie cu ajutorul angajaților noștri”, a declarat vineri pentru „Adevărul” Tiberiu Dănețiu, director marketing Auchan Retail România.

Potrivit acestora, există case unde scanează casierii pentru clienți, la fel cum s-a întâmplat și până acum, și case la care clienții își pot scana singuri cumpărăturile, unde pot apela la consiliere și la ajutorul casierilor, inclusiv pentru scanare.

„Marele avantaj al acestui sistem este că toate casele dintr-un hipermarket sunt deschise în același timp. Noi am adus o tehnologie suplimentară, printr-o investiție de 13 milioane de euro, cu păstrarea angajaților de la case în același timp, tocmai pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a fluidiza parcusul la case.

Aveam case cu tehnologie veche, iar când investești în noi sisteme, o faci pentru o mare perioadă de timp care va urma. Noile case nu elimină casierii, ele sunt doar hibride, pot fi folosite atât de casieri, cât și de clienți. Aici nu a fost înțeleasă bine informația sau a fost transformată în spațiul public. Noi păstram, în continuare, case operate cu casieri, care scanează pentru clienți, în toate magazinele, dar acestea sunt case moderne”, a adăugat el.

„Situație dificilă cu forța de muncă”

Acesta a precizat că operează magazine foarte mari, în fiecare unitate fiind între 15 și 50 de case de marcat. „În mod normal, aveam un număr limitat de case deschise, pentru că ne aflăm, la nivel de industrie, într-o situație dificilă a forței de muncă. Astfel, din 50 de case, să spunem, puteau fi 20 deschise. Astăzi, toate cele 50 de case sunt deschise simultan. Pentru clienții noștri care doresc să-și scaneze și să achite cumpărăturile în mod autonom, asta înseamnă un circuit mult mai rapid la cumpărături”, a precizat Dănețiu.

Oficialii companiei au amintit că toți retailerii au case self-scan, aceasta fiind o tendință naturală pe piață.

„Înainte de a introduce noul sistem de case, 60% din clienții noștri scanau în mod voluntar, din proprie inițiativă, la casele de marcat self check-out din magazinele Auchan. Le preferă pentru că procesul este mult mai rapid: scanat – plătit - plecat. Este o simplificare a parcursului de cumpărături și o reducere a timpului petrecut la casă.

În mod particular, reamintim următorul aspect foarte important – niciun casier nu este disponibilizat și nici nu va fi, din contră, casierii au fost și rămân în continuare în echipele noastre și sunt dezvoltați din punct de vedere al competențelor. Mai exact, aceștia urmează niște cursuri de formare și pregătire pentru a întâmpina și mai bine clienții, pentru a-i consilia și ajuta, așa cum am precizat mai sus. Ne aflăm așadar, în curs de dezvoltare a unei meserii, meseria de casier evoluează.

Mai mult decât atât, noi chiar recrutăm. Avem 300 de poziții deschise în momentul de față, pe diverse posturi din compania noastră, inclusiv casieri”, a mai spus sursa citată

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite