Asociaţia Pro Infrastructură: Lucrările la Pasajul Ciurel înaintează cu viteza melcului. PMB: Problemele tehnice care au întârziat proiectul au fost rezolvate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii organizaţiei neguvernamentale au filmat duminică, din aer, nodul rutier Virtuţii, parte din proiectul penetraţiei Splai – Ciurel – Autostrada A1, despre care primarul general Gabriela Firea spunea că va fi gata în 2017.

UPDATE 18.20 Proiectul Splaiul Independenţei Ciurel are finanţarea asigurată, iar problemele tehnice care au întârziat proiectul au fost rezolvate, transmite Primăria Municipiului Bucureşti.

Potrivit PMB, la nivelul instituţiei s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plăţile restante către constructor au fost efectuate şi s-au prevăzut bani în buget pentru ca lucrările să poată continua. „Pe lângă problemele de ordin financiar care au fost soluţionate de urgenţă de actuala administraţie, cauzele care au generat întârzieri în derularea lucrărilor au fost de natură tehnică. Concret, proiectul iniţial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua. (nici reţelele RATB de pe amplasamentul lucrării nu au fost prinse în proiect, în acest moment reprezentanţii regiei lucrând la devierea acestora). Termenul de finalizare a obiectivului de investiţii asumat iniţial de către constructor a fost decalat şi din cauza lucrărilor suplimentare care au vizat descărcări arheologice care au durat mai mult decât era previzionat”, arată instituţia într-un comunicat.

În acest moment PMB transmite că a obţinut avizul de la Ministerul Culturii privind descărcarea arheologică, iar constructorul a început lucrările la canalizarea pluvială şi alimentare cu apă, dar şi la noul traseu al conductelor de apă industrială Cet Grozăveşti. De asemenea, s-a semnat încredinţarea către ENEL pentru relocarea şi devierea reţelelor electrice din zonă.

Termenul estimat de constructor pentru finalizarea nodului rutier este noiembrie 2018.

„Având în vedere vechimea documentaţiei în baza căreia a fost atribuită lucrarea şi problemele identificate pe parcursul desfăşurării lucrărilor, a fost analizată adoptarea unei noi soluţii de realizare a tronsoanelor 2 şi 3 ale acestui obiectiv, în concordanţă şi cu prevederile PMUD Bucureşti- Ilfov. Astfel, în urma grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti cu reprezentanţi ai proiectantului şi reprezentanţi ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediata vecinătate, minim invaziv în privinţa exproprierilor şi implicit a costurilor acestora, iar acest proiect va fi integrat în PUZ-ul coordonator Sector 6”, mai arată PMB.

Instituţia transmite că nodul suprateran „Virtuţii” este compus din podul hobanat care traversează râul Dâmboviţa şi o serie de pasaje denivelate care asigură traversarea bulevardului Virtuţii şi conexiunile acestuia cu direcţiile principale de mers - Splaiul Independenţei - Autostrada A1.

Asigurarea direcţiilor de mers în nodul rutier se face prin intermediul unui număr de 13 pasaje rutiere, a unui pasaj dublu peste şoseaua Virtuţii şi a unui pod hobanat peste râul Dâmboviţa.

PMB mai arată că podul hobanat este realizat în proporţie de aproximativ 85,5%, în timp ce întregul tronson Nod rutier „Virtuţii” este realizat în procent de 58%.


„Ieri, 21.04.2018, am filmat din aer nodul rutier Virtuţii, parte din proiectul penetraţiei Splai-Ciurel-Autostrada A1. Şantierul înaintează cu viteza melcului, fiind un exemplu perfect de incompetenţă şi neputinţă administrativă din partea Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), în ciuda promisiunilor fanteziste şi mincinoase ale Primarului General Gabriela Firea care a declarat în multe rânduri că acest nod va fi gata în 2017. De fapt, în ritmul actual, nici în 2018 nu se va finaliza! Ca toate investiţiile majore de infrastructură rutieră derulate în Capitală, şi aceasta are o istorie zbuciumată, plină de scandaluri, cu autorităţi locale incapabile să rezolve hăţişurile birocratice şi care ştiu doar să promită şi să dezinformeze în loc să aloce finanţarea necesară şi să rezolve problemele”, se arată în postarea asociaţiei.

Acest proiect a fost gândit ca o alternativă la Bd. Iuliu Maniu care să asigure conexiunea dintre Autostrada A1 (vest) şi Splaiul Independenţei (centru), traversând oraşul la limita dintre Militari (Sector 6) şi localitatea Roşu. 

Noul drum ar trebui să aibă 3 benzi pe sens şi aproximativ 8,3 km în total. Contractul a fost semnat în noiembrie 2007 cu asocierea Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct, cu termen de finalizare 35 de luni de la data începerii.

Autorizaţia de construire emisă în iunie 2010 a fost anulată definitiv în 2013, după îndelungi lupte în instanţă. Lucrările au demarat în cele din urmă în 2014, pe o nouă autorizaţie de construire emisă în 27.01.2014, însă doar pentru nodul Virtuţii. 

Redăm în continuare precizările Asociaţiei:

Alocarea bugetară a fost precară dintotdeauna, iar relocările de utilităţi, exproprierile şi alte blocaje birocratice au pus permanent beţe în roate. Mai mult, în iulie 2016 Gabriela Firea anunţa că penetraţia va avea doar două benzi pe sens în loc de trei, renunţându-se la drumurile colectoare, argumentând că astfel se vor diminua costurile prin evitarea exproprierilor de locuinţe construite recent. În urma acestui anunţ, Asociaţia Pro Infrastructură (împreună cu Asociaţia Metrou Uşor) a emis un comunicat în care i-a cerut primarului general să NU modifice proiectul şi să păstreze benzile colectoare, una fiind dedicată transportului în comun, iar noul bulevard să fie prevăzut cu benzi pentru biciclete şi trotuare generoase.

Credeţi că am fost ascultaţi? Bineînţeles că nu. Proiectul este în continuare în aer şi există riscul să fie anulat complet! Dacă acest lucru se va întâmpla, nodul Virtuţii va fi aproape inutil fără conexiunea cu vestul oraşului.

Pentru că autorităţile s-au blocat în relocările de utilităţi, PMB a tăiat, în septembrie 2017, suma de 35 milioane de lei (din bugetul de 90 milioane alocat în 2017), deşi Gabriela Firea a promis că nodul Virtuţii va fi gata la finalul anului trecut. Nici vorbă de aşa ceva! Deşi podul hobanat peste Dâmboviţa este realizat în proporţie de 85%, lipsind practic doar hobanele (foarte scumpe) şi straturile de asfalt, bretelele de acces/conexiune cu străzile existente sunt departe de finalizare, fiind la un stadiu fizic de aproximativ 30%.

Cerem administraţiei Firea să continue proiectul în forma lui iniţială, cu 3 benzi pe sens, din nodul Virtuţii şi până în Autostrada A1, asigurând bugetul necesar şi rezolvând la timp problemele birocratice astfel încât bucureştenii să poată folosi în cel mai scurt timp o alternativă veritabilă pentru transportul rutier şi public între centrul şi vestul oraşului.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite