Apa Nova vrea să demareze un program de schimbare a conductelor de apă din blocurile din Capitală
0
Furnizorul de apă şi servicii de canalizare din Bucureşti, Apa Nova s-a întâlnit cu peste 1.500 de reprezentanţi ai asociaţiilor de proprietari din Capitală, cărora le-a propus, printre alte, şi demararea unui program de înlocuire a reţelelor învechite din blocuri.
Noua conducerea a Companiei Apa Nova a anunţat că va schimba modul de comunicare cu abonaţii. Reprezentanţii furnizorului de apă şi canalizare au discutat, vineri, la Sala Palatului cu o mare parte din preşedinţii de asociaţii de proprietari din Bucureşti. Apa Nova le-a propus acestora un program pilor de schimbare a reţelelor vechi din apartamente.
„Vrem să lucrăm cu Veolia şi în apartamentele dvs. Gândim către asociaţiile de proprietari un abonament prin care să venim în permanenţă să verificăm starea reţelei. În luna august cel târziu, pe noua platformă de responsabilitate socială a companiei, vom alege trei-patru blocuri şi cu o mică cofinanţare din partea asociaţiilor de proprietari 10 -15% să schimbăm reţelele interioare, pentru că vreau să vedeţi ce înseamnă calitate după ce schimbi acele reţele vechi de 30-40 sau 50 de ani. Vă garantez că acele blocuri vor fi alese pe bune”, a declarat vineri Mădălin Mihailovici, directorul general al Apa Nova Bucureşti.
Reprezentanţii asociaţiior de proprietari nu au fost mulţumiţi doar cu această propunere, ci au cerut socoteală şi pentru mai multe disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte furnizarea serviciilor de apă şi canal. Una din problemele ridicate de bucureştenii din sală a fost legată de tarifele practicate de Apa Nova.
Directorul general al instituţiei a precizat că pe o scală de la 1 la 33, Bucureştiul se găseşte pe locul 29 în ceea ce priveste tarifele la serviciile pe care le oferă. Reprezentanţii Apa Nova au precizat că în prezent tariful la furnizarea apei potabile a scăzut anul acesta de două ori, exceptând reducerea TVA, iar peţui unui metru cub de apă este acum de 4,13 lei.
„Recunoaştem că am greşit în comunicare, dar tehnic, noi nu am greşit. Pentru aceasta, în cele şase luni de când am fost numit director am luat măsura să închidem robineţii pe unde se scurgeau bani din companie”, a mai explicat directorul general.
O altă problemă ridicată de bucureşteni a fost calitatea apei. Conducerea companiei a explicat că fiecare staţie de tratare are mai multe sisteme de filtrare, iar în momentul în care apar probleme sistemul se închide automat, iar apa nu mai este furnizată în reţea.
Pentru a le răspunde abonaţilor la toate întrebările, Apa Nova le-a dat şposibilitatea celor prezenţi în sală să pună mai multe întrebări în scris, angandu-se să dea răspunsurile în cel mult două săptămâni.