Restructurarea Tarom: câte agenţii a închis, câţi angajaţi va mai concedia şi ce salarii compensatorii a plătit

Restructurarea Tarom: câte agenţii a închis, câţi angajaţi va mai concedia şi ce salarii compensatorii a plătit

Planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene, prevede disponibilizarea a 700 intre cei aproape 1.500 de angajaţi şi închiderea unor agenţii externe şi interne. La solicitarea „Adevărul” compania a precizat, punctual, ce demersuri a făcut până în prezent.

Ştiri pe aceeaşi temă

 „Proiectul de restructurare a personalului este măsura principală de eficientizare organizaţională, ca parte a planului de restructurare a companiei care, totodată, vizează pe termen mediu înnoirea flotei, optimizarea comercială şi optimizarea costurilor”, a informat compania.
 

Încă 516 persoane vor fi disponibilizate

 
Întrebaţi câţi angajaţi a disponibilizat, reprezentanţii Tarom au afirmat că restructurarea celor 700 de salariaţi se realizează prin două măsuri/etape: plecări voluntare şi procesul de restructurare personal.
 
„În cadrul proiectului de restructurare a personalului, ca un prim pas a fost iniţiat un program ce viza plecările voluntare, fiind depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară a raporturilor de muncă (14 solicitări au fost anulate). La ora actuală 131 de angajaţi au încetat deja raporturile de muncă, 53 de solicitări fiind în curs de procesare. Totalul angajaţilor Tarom ce vor pleca voluntar este de 184”, au spus reprezentanţii Tarom, ceea ce înseamnă că în cea de-a doua etapă 516 persoane vor fi disponibilizate.
 

Doar 9 din cele 11 agenţii externe au fost închise

 
La întrebarea ce agenţii externe şi interne au fost închise, Tarom a punctat că a fost iniţiat procesul privind restructurarea personalului agenţiilor externe, precum şi închiderea agenţiilor neperformante situate în Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria. „Procesul se va finaliza în luna mai 2021. Serviciile oferite de agenţiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM şi în on-line”, se arată în răspunsul remis redacţiei, cu precizarea că vânzările de pe site-ul Tarom au contrabalansat scăderea vânzărilor prin intermediul agenţiilor interne ajungând la aproape 19% şi se aşteaptă să crească în continuare.
 
Economia finală realizată de companie în urma închiderii a 9 din cele 11 agenţii externe neperformante (pe care Tarom nu le-a enumerat în răspunsul remis redacţiei) este de 1,558 milioane de euro, din care 958.000 euro costuri fixe şi 600.000 euro salarii compensatorii raportate pe anul 2020.
 

Situaţii agenţii externe

Costuri totale 2019

 

Costuri operare după restructurare

 

Costuri totale pentru transferarea vânzărilor agenţiilor restructurate către alte entităţi

Economie estimată la 2020

 

Economie estimată la 2021

 

2.515.000 €

363.000 €

1.194.000 €

958.000 €

958.000 € + 600.000 € (costuri fixe + salarii compensatorii raportate la anul 2020) = 1.558.000 €

Din 16 agenţii interne doar una a fost închisă

 
În ce priveşte închiderea agenţiilor interne, ale căror activităţi „vor fi preluate de către structurile interne ale Tarom şi în on-line”, compania a informat că dintre cele 16 agenţii interne vor rămâne deschise doar 6, „până la această oră fiind închisă o singură agenţie, iar o alta fiind în proces de închidere”. 
„În ultimii 4 ani, vânzările prin intermediul agenţiilor de ticketing interne au continuat să scadă, ajungând în 2019 la doar 10% din vânzările totale”, susţin reprezentanţii companiei, precizând că economia estimată este în urma restructurării este de 405.000 euro.
 

Situaţii agenţii interne

Costuri totale 2019

 

Costuri operare după restructurare

 

Costuri totale pentru transferarea vânzărilor agenţiilor restructurate către alte entităţi

Economie estimată la 2020

 

1.376.000 €

699.000 €

272.000 €

405.000 €

 

Măsuri pentru creşterea productivităţii interne a muncii

 
Activitatea companiilor aeriene la nivel global a scăzut cu 65% la nivel global, din cauza pandemiei, efectele restricţiilor de circulaţie ducând la o diminuare a activităţii Tarom cu 80%, conform informaţiilor furnizate „Adevărul”.
 
„Unul din punctele importante din acest proces de restructurare este restructurarea, în sine, a activităţii. În contextul restructurării activităţii, puncte importante de actualizat: regândirea fluxurilor de activitate, analiza activităţii la nivel macro, dar şi la nivel micro, analiza făcută la nivelul fiecărei divizii a companiei (sol, zbor, tehnic, comercial, etc.)”, se arată în răspunsul companiei, potrivit căruia acest proces este în plină dezvoltare, unul dintre primele puncte de implementat după finalizarea auditului intern asupra activităţii fiind „bucata de digitalizare a proceselor, digitalizare ce va permite reducerea timpilor de lucru prin eliminarea fluxurilor greoaie de activitate”.
 
„Menţionăm faptul că este un proces iniţiat relativ de curând, activitate în plină dezvoltare, nefinalizată deocamdată. Cu toate acestea suntem convinşi ca efectele benefice se vor resimţi în cel mai scurt timp, acestea fiind deja vizibile în piaţa, în acţiunile întreprinse de către departamentul chartere, spre exemplu”, susţin reprezentanţii Tarom.
 

Dezvoltarea infrastructurii informaţionale electronice

 
Demersul de digitalizare a companiei TAROM presupune folosirea tehnologiilor anului 2021 având ca scop îmbunătăţirea furnizării de informaţii şi de servicii, pentru a creşte gradul de satisfacţie al clientului.
 
Principalele obiective ale proiectului de digitalizare, ţinând cont de resursele disponibile şi de nevoile existente, sunt următoarele:
 
  • îmbunătăţirea accesului la informaţiile şi serviciile oferite companie;
  • reorganizarea şi restructurarea proceselor si a fluxurilor administrative sau/şi chiar eliminarea unor procese;
  • îmbunătăţirea schimbului de informaţii şi servicii între structurile companiei;
  • îmbunătăţirea calităţii serviciilor.
 
Beneficiile digitalizării TAROM:
 
  • creşterea eficienţei activităţii şi rentabilităţii serviciilor furnizate prin îmbunătăţirea competitivităţii economice;
  • optimizarea timpului necesar prestării serviciilor şi a utilizării resurselor materiale/umane prin crearea unui mediu mai atractiv pentru investiţii;
  • creşterea productivităţii interne a muncii prin: dezvoltarea infrastructurii informaţionale electronice, reducerea costurilor operative, eficientizarea fluxurilor cu exteriorul. 
 
„Ţinând cont că pentru o companie de stat precum TAROM acest proiect este unul de lungă durată, care necesită investiţii importante atât financiare, cât şi temporare, am decis să începem această schimbare prin paşi mici, implementând soluţii punctuale, ce pot creşte productivitatea muncii şi scăderea timpului de lucru, dar şi preîntâmpinarea pierderii de informaţii, încercând eliminarea fluxurilor greoaie de informaţii existente în companie”, au declarat reprezentanţii companiei.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările