Operatorii economici ar putea avea şi un sediu electronic, sub forma unei adrese de e-mail

Operatorii economici ar putea avea şi un sediu electronic, sub forma unei adrese de e-mail

Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic şi să echivaleze cu „sediul electronic“ al acestuia

Orice operator ar putea avea şi un sediu electronic, sub forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau cpdul de identificare fiscală, potrivit unei iniţiative legislative depuse de senatorul PNL Teodor Atanasiu la Parlament.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, iniţiativa legislativă îşi propune să faciliteze derularea comunicării şi eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citaţii şi alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin menţiunile efectuate de factorul poştal sau agentul procedural.
 
Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic şi să echivaleze cu "sediul electronic" al acestuia. „În consecinţă, orice document, citaţie, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleaşi efecte ca informările tipărite şi transmise prin agent procedural sau servicii poştale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privaţi transmise prin intermediul sediului electronic“, se precizează într-un comunicat transmis de PNL.
 
„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenţi de hârţoage. Ne plângem de birocraţie, de timp pierdut, dar suntem obligaţi să aşteptăm până găseşte factorul poştal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi şi cu toate acestea instituţii ale statului precum ANAF sau instanţele judecătoreşti continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poştei sau curierului, fapt care dă naştere la amânări, vicii de procedură şi costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această iniţiativă legislativă să fie aprobată în planul Parlamentului şi să ne ajute să economisim timp şi bani“, a declarat Teodor Atanasiu cu privire la motivele depunerii iniţiativei legislative, conform comunicatului.
 
Iniţiativa urmează să intre în următoarea perioadă pe ordinea de zi a plenului Senatului, prima Cameră sesizată, Camera Deputaţilor fiind forul legislativ decizional.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările