Cel puţin doi mari producători auto, interesaţi de România

Cel puţin doi mari producători auto, interesaţi de România

FOTO 123 RF

Zona de Vest a ţării stârneşte cel mai mare interes, fiindcă acolo se simt mult mai puţin problemele cu infrastructura, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, susţinând însă că şi Moldova ar avea un potenţial uriaş, dar acolo ar trebui construită autostrada care să lege Iaşi de Tg Mureş.

Ştiri pe aceeaşi temă

România reprezintă o opţiune serioasă şi are multe avantaje pentru mai mulţi mari producători auto, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ilan Laufer, prezent la conferinţa Romanian Automotive Summit. Acesta a precizat, citat de hotnews.ro, că s-au purtat discuţii şi că cel puţin două companii au spus că vor decide anul viitor în ce ţară îşi vor instala unităţile de producţie. „Suntem în discuţii destul de avansate, dar nu este doar România în această discuţie, ci sunt şi ţările din regiune”, a explicat pentru HotNews.ro ministrul Laufer.

Potrivit acestuia, este vorba despre un producător de autovehicule, dar şi despre o companie care este şi producător de autovehicule, dar vrea mai întâi să dezvolte alte elemente şi apoi ia în calcul şi o linie de producţie. „Repet, sunt doar discuţii, însă ceea ce este important este că interesul faţă de România a crescut în ultimul timp”, a spus ministrul. 

Zona de Vest a ţării stârneşte cel mai mare interes, fiindcă acolo se simt mult mai puţin problemele cu infrastructura. „Noi încercăm să atragem companiile şi în regiunile care au nevoie de investiţii. Cred că Moldova are un potenţial uriaş şi mai cred că acum, cu noua lege a parteneriatului public privat, vom avea posibilitatea de a construi autostrada care să lege Iaşi de Tg Mures”, a spus ministrul. 
 
ACAROM: România are mare nevoie de un al treilea producător auto
 
Gabriel Sicoe, director al ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) spune că România are extrem de mare nevoie de un al treilea constructor auto fiindcă doar aşa ne putem apropia de un milion de automobile produse anual, cum se întâmplă deja în ţări mult mai mici ca populaţie, cum ar fi Cehia şi Slovacia. 

Un al treilea productor auto ar fi extrem de util şi pentru încurajarea unor noi furnizori să vină în ţară, mai ales că, spune şeful ACAROM, există o tendinţa îngrijorătoare fiindcă unii producători de cablaje îşi relocheaza activităţile, părăsind România.

În prezent România are doi producători auto care realizează anual 360.000 de maşini (aproximativ 310.000 Dacia şi 50.000 Ford). În total în sectorul auto activează peste 600 de companii producătoare de componente şi numărul total de angajaţi trece de 200.000. Sectorul are o producţie anuală în valoare de 22 miliarde euro, dintre care 16 miliarde euro componentele şi 6 miliarde euro autoturismele. 
  
Despre venirea unui al treilea producător auto în ţară se vorbeşte de un deceniu, de când Ford a preluat fabrica de la Craiova. De atunci s-au mai anunţat investiţii mari în regiune, dar nu în România, două exemple fiind uzina deschisă în 2012 de Mercedes-Benz în Ungaria şi uzina pe care Jaguar Land Rover o va deschide în 2018 în Slovacia.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările