Adidas înregistrează prima pierdere din ultimii 30 de ani

0
Publicat:

Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă Adidas a înregistrat miercuri prima pierdere anuală din ultimii peste 30 de ani și a avertizat că vânzările din America de Nord vor scădea din nou, în condițiile în care retailerii de îmbrăcăminte sportivă din SUA se luptă cu stocuri mari.

Foto magazin Adidas
Adidas înregistrează prima pierdere din ultimii 30 de ani Foto: Shutterstock

Adidas s-a luptat să se ridice după ce a rupt legăturile cu Kanye West în octombrie 2022, suspendând vânzările liniei de adidași Yeezy, foarte profitabilă, transmite Reuters.

În primul an de mandat al directorului general Bjorn Gulden, acesta a reluat vânzările de adidași Yeezy pentru a elimina stocurile rămase, încercând în același timp să stimuleze produsele populare, precum pantofii Samba și Gazelle, și să îmbunătățească relațiile cu comercianții cu amănuntul. Acțiunile Adidas au înregistrat o redresare, depășind Nike și Puma de când a preluat conducerea.

"Deși nu a fost nici pe departe suficient de bun, 2023 s-a încheiat mai bine decât mă așteptam la începutul anului", a spus Gulden.

Anul acesta, America de Nord va continua să aibă o piață de capital slabă, iar Adidas se așteaptă ca vânzările să scadă cu aproximativ 5%.

Cererea mai mică și magazinele supraaglomerate din SUA au afectat companiile de îmbrăcăminte și articole sportive, iar Adidas a declarat că vânzările din America de Nord au scăzut cu 21% în trimestrul al patrulea și cu 16% pe parcursul anului.

În general, Gulden a declarat că lichidarea stocurilor prin intermediul magazinelor sale de desfacere a ajutat Adidas să reducă stocurile cu 1,5 miliarde de euro în 2023, o scădere de 24%.

Adidas a semnalat întârzieri ale livrărilor de două până la trei săptămâni din cauza crizei de la Marea Roșie, iar directorul financiar Harm Ohlmeyer a declarat miercuri că ar putea exista un impact asupra capitalului de lucru dacă întreruperile continuă.

Adidas mizează pe faptul că poate recupera cotă de piață de la rivali, chiar dacă apetitul general al consumatorilor pentru îmbrăcămintea sportivă este în scădere, ceea ce a dus la reduceri de personal la Nike.

În plus, compania se așteaptă ca afacerile sale de bază - excluzând Yeezy - să se îmbunătățească în 2024, cu o creștere de cel puțin 10% în a doua jumătate a anului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite