Din 16 ianuarie, „Pinocchio merge la şcoală” în 15 şcoli din ţară. Ce presupune proiectul

Din 16 ianuarie, „Pinocchio merge la şcoală” în 15 şcoli din ţară. Ce presupune proiectul

Proiectul va ajunge în 15 şcoli din ţară                              Fotografii: Facebook/ Pinocchio merge la şcoală

A început seria activităţilor social-educaţionale ale proiectului „Pinocchio merge la şcoală”, constând în reprezentaţii de teatru de păpuşi, ateliere de tipul Teatru Forum şi ateliere de formare în educaţia prin teatru. Acestea se desfăşoară în 15 şcoli din Bucureşti, Timiş, Ilfov, Călăraşi şi Giurgiu. Elevii vor învăţa despre importanţa mersului la şcoală, urmărind povestea lui Pinocchio şi schimbând cursul acesteia prin deciziile lor.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Pinocchio merge la şcoală” este un proiect de educaţie prin teatru care se adresează elevilor şi cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală şi judeţele din jur şi din zona de est a judeţului Timiş - şi vizează combaterea abandonului şcolar şi reducerea analfabetismului funcţional. 

Asociaţia CREAS a dramatizat romanul „Aventurile lui Pinocchio”, de Carlo Gollodi, şi, în cadrul celor 15 unităţi de învăţământ primar şi gimnazial participante, va prezenta în faţa elevilor un spectacol de teatru de păpuşi care va avea ca principal mesaj - importanţa educaţiei. În fiecare şcoală va avea loc mai întâi o reprezentaţie a spectacolului cu o durată de 45 de minute, în faţa unui număr minim de 100 de elevi, cu vârste între 6 şi 12 ani, respectând povestea originală şi urmărind aventurile eroului. 

După fiecare reprezentaţie, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenaţi într-o discuţie liberă despre alternativele eroului, alegerile pe care acesta le face şi urmările lor. Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre şcoală, dar, de această dată, acţiunea se va desfăşura conform ideilor venite de la copii, pentru ca aceştia să aibă o reprezentare foarte clară a consecinţelor ce apar odată cu deciziile luate - în cazul de faţă, de a merge sau nu la şcoală. 

Echipa de creaţie a spectacolului este formată din: Daniel Burcea - Regie şi Scenariu, Florica Burcea şi Vasile Lazăr - Scenografie, Vlad Tănase - Construcţie păpuşi, Dan Bălan - Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Şarga, Dana Rotaru, Diana Niţu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur şi Daniel Burcea - Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur - Mânuire păpuşi. 

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educaţie prin teatru dedicate cadrelor didactice din şcolile participante, cu scopul îmbunătăţirea performanţei pedagogice în actul educaţional prin iniţierea în metode educaţionale folosind exerciţii din teatru. Atelierul de tehnici actoriceşti va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC Bucureşti. 

Perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului „Pinocchio merge la şcoală” este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locaţii: Şcoala Gimnazială nr. 179 - Bucureşti, Şcoala Gimnazială nr. 108 - Bucureşti, Şcoala “Anişoara Odeanu”, Şcoala 1 – Lugoj, Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag, Şcoala Gimnazială Fârdea, Şcoala Gimnazială Sudriaş - comuna Traian Vuia, Şcoala Gimnazială Dumbrava, Şcoala nr 2 Lugoj, Şcoala "Victor Vlad Delamarina" – Lugoj, Şcoala Gimnazială Eremia Grigorescu - Bucureşti, Şcoala Gimnazială nr. 2 Jilava - judeţul Ilfov, Şcoala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino - Isvoarele, judeţul Giurgiu, Şcoala Gimnazială nr. 1 - Brăneşti, judeţul Ilfov, Şcoala Gimnazială nr. 1 - Sohatu, judeţul Călăraşi.

Proiectul, care a debutat pe 16 ianuarie, are ca scop combaterea abandonului şcolar şi este organizat de Asociaţia CREAS, finanţat prin programul „În stare de bine”, susţinut de Kaufland România şi implementat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile. 

Numărul total de beneficiari direcţi ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 şi 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoriceşti şi minimum 1000 de familii ale elevilor vizaţi de proiect. Impactul social al proiectului este creşterea motivaţiei elevilor pentru frecventarea şcolii şi pentru învăţare, creşterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze şcoala, să înveţe şi să devină ceea ce îşi doresc în viaţă - şi încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev - teatrul ca metodă non-formală de educaţie - pentru a transforma şcoala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale şi combate excluziunea socială la care sunt supuşi copiii din mediile defavorizate. 

Asociaţia CREAS a luat naştere în 2011, pornind la iniţiativa a doi artişti cu experienţă în artele spectacolului, din d orinţa de a crea, îmbunătăţi şi promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România, cărora li s-a alăturat şi un coleg cu experienţă în management. 

Între obiectivele Asociaţiei se regăsesc dezvoltarea şi încurajarea unor noi tendinţe în artele spectacolului, dar şi dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebită atenţie acordată tinerilor artişti. În aceeaşi linie a preocupării pentru tinerele generaţii, o direcţie importantă de lucru este dezvoltarea unor programe educaţionale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminării sociale, etnice, de gen şi pentru prevenirea abandonului şcolar. 

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: