De ce n-a vrut Ceauşescu să facă metrou  în Drumul Taberei?

De ce n-a vrut Ceauşescu să facă metrou  în Drumul Taberei?

Imagine cu Ceausescu la inaugurarea unei statii de metrou

Metroul este, pentru locuitorii Capitalei, mai mult decât un mijloc de transport în comun. Acesta salvează ziua multor bucureşteni grăbiţi, cărora nu le trece prin minte, ţinându-se de bară, câte mistere ascunde moştenirea ceauşistă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cei mai mulţi dintre noi îl văd pe Nicolae Ceuşescu în spatele monumentalei construcţii, care, în zilele noastre, nu s-ar fi finalizat cu forţă de muncă şi resurse 100% româneşti. Ideea metroul în Bucureşti datează de la începutul secolului al XX-lei şi îi aparţine tânărului student de atunci, Dimitrie Leonida. Între 1934 şi 1936 se cristalizează şi opinia realizarii unor linii de transport în comun subteran cu trenuri sau tramvaie electrice.

Cel de-al doilea război mondial zădărniceşte însă planurile măreţe ale inginerilor. Ele sunt reluate, în comunism, de tovarăşul iubit care reuşeşte să mobilizeze oamenii şi să adune toate resursele necesare. În 1975, începe să ne construiască metroul, care, astăzi, nu arată foarte diferit faţă de cum ni l-a lăsat Ceauşescu. Scopul acestul mijloc de transport era să transporte oamenii din cartierele-dormitor la fabrici.

Continuarea pe historia.ro

 


Ceuşescu a fost extrem de fascinat de prima călătorie cu metroul Foto: Fototeca online a comunismului românesc

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările