Romanian Roads Luxury Edition – Ziua 2

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
RR Luxury Edition Ziua 2

Aventura pusă la cale de automarket.ro continuă, deşi hazardul ne-a rezervat o surpriză nu prea plăcută ieri. Romanian Road Luxury Edition - viaţa merge mai departe, la fel şi turul!

A doua zi din Romanian Roads Luxury Edition a început cu un mic dejun în camera de la Castel Hotel Daniel pentru a minimiza contactele şi nu lăsa acest virus păcătos să aibă vreo şansă. Cu măsuri decente de protecţie, viaţa poate continua, chiar dacă nu la 100% din ceea ce ştiam.

RR Luxury Edition Ziua 2

Am părăsit Castel Hotel Daniel cu un mic regret că nu am apucat să-i acord atenţia cuvenită pentru cei peste 350 din certificatul de naştere. Aş fi vrut să văd zona spa construită într-o veche pivniţă, sau picturile murale de la 1680 care înnobilează una din camere hotelului... dar şi ceea ce aştepta în parcare avea farmecul lui.

A doua zi aveam pe lista un Porsche Macan GTS. Şi pentru că m-am bucurat recent de acest model într-u eveniment Porsche Experience în Polonia pe Silesia Ring, am decis să las maşina pe mâna colegului Dragoş Băltăşeanu... şi eu să mă bucur de o zi pe scaunul din dreapta. Apropo, despre Porsche Experience urmează să citiţi în curând atât pe adevarulauto.ro şi adevarul.ro cât şi în revista Adevarul Auto.

O zi cu un traseu care m-a făcut puţin gelos pe trasele care se desenau în faţa lui Dragoş şi a modului cum Macan GTS trăia pe acest traseu, dar promisiunea trebuia respectată. Urma un prânz la Velea Verde Resort... dar hazardul a decis să ne oprim într-un cap de pot în apropiere de Târgu Mureş.

RR Luxury Edition Ziua 2

După un ritm alert pe drumurile virajate din spate, secţiuni care erau şi probe speciale din Raliul Harghitei, se rula în linişte, cred că maşina avea undeva la 55-60 km/h. Pe contrasens un VW Caddy Combi aştepta să facă stânga, îmi aduc aminte că aveam fixată privirea pe semnalizarea lui... şi observ cu vederea periferică în spatele lui Caddy o maşină gri care se apropia destul de repede... Deşi acel Caddy avea vreo 15 secunde de când poposea la marginea axului pentru a face stânga, cel din spate nu areuşit să-l vadă decât în ultima clipă... ceea ce s-a soldat cu acroşarea VW şi proiectarea lui în roata stângă faţă a lui Macan GTS, după care a compromis toată partea stângă.

Impactul lateral a fost destul de puternic să devieze Macan de la traiectorie şi să-l trimită în şanţ... moment din care am cam fost spectatori în maşină. Îmi aduc aminte că până în capul de pod, adică undeva la maxim 20 metri de la locul impactului am apucat să mă mai gândesc la faptul că sunt într-o maşină extrem de sigură, că de la cei 55-60 km/h, probabil impactul va fi la un 45 km/h, că va durea, dar că nu se pune problema unor răni grave. Pentru că partea dreaptă, cu tot cu plonjarea în şanţ nu a fost afectată, nici airbag-urile laterale nu s-au declanşat, şi asta pentru că înclinarea laterală a maşinii era încă în parametrii tehnici de siguranţă. Deja mă sprijineam de portiera dreaptă în momentul impactului.

Evident toate airbag-urile din maşină s-au declanşat... după impact, într-un mod ciudat, tot ce mă durea era în zone care nu aveau legătură cu impactul frontal. Tricepsul de la mâna dreaptă... care ulterior am descoperit că a fost atacat de telefonul fotografului de pe bancheta spate. Aşa am descoperit cât de dureros poate fi un telefon care zboară liber prin habitaclul în cazul unui impact. O altă lecţie învăţată. Şi o uşoară durere la nivelul claviculei drepte pentru că airbag-ul cortină mi-a îmbrăcat umărul drept care deja se sprijinea de portieră, dar mi-a protejat capul. Drumurile României nu sunt aseptice, unt virusate de neglijenţă, de neatenţie, suficienţă, agresivitate, agregate care sunt departe de condiţii tehnice care să le permită rularea în condiţii de siguranţă pe drumurile publice... Dar nu este ceva ce am descoperit ieri, nu este o noutate pentru dumneavoastră. Doi jurnalişti şi un fotograf... uşor frământaţi din punct de vedere fizic, cu psihicul în formă... văzând la lucru siguranţa oferită de un model de top. Sincer? Mulţumesc Porsche!

Despre Castelul Bethlen-Haller şi Sungarden Golf & Spa Resort, locurile pe care le vizităm astăzi... povestesc mâine.

Partenerii aventurii Romanian Road Luxury Edition – Michelin, Mol România, Varta, Orange, Huawei România, Sarto bespoke, Serer Config, SYNLAB România şi A24 Assistance.

Şi un cadru din camera Castel Hotel Daniel, fotografie relizată dimineaţă, înainte să plec...

RR Luxury Edition Ziua 2
Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite