Răzvan-singur-Cuc-în-Gara-de-Nord a descoperit mersul cu trenul

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cu ocazia asta îi lansez o provocare domnului ministru: mă ofer ghid pentru o călătorie Bucureşti Nord - Bacău!
Cu ocazia asta îi lansez o provocare domnului ministru: mă ofer ghid pentru o călătorie Bucureşti Nord - Bacău!

În cea de-a treia zi pascală la ortodocşi, Cuc de la Transporturi a făcut ceva atât de inedit încât a simţit nevoia să ne transmită pe Facebook a sa ispravă: a mers cu trenul până la Constanţa şi automat a călcat şi în Gara de Nord cu presa după el. A vrut „să verifice condiţiile pe care CFR Călători le oferă românilor“ - o spune ca fapt extraordinar unul care conduce ministerul aflat peste drum de gară. Să comentăm concluziile pe care le-a tras.

Prima: că la ghişee nu sunt cozi şi că doamnele de acolo îşi fac bine treaba, ce mai contează că toată lumea e acasă sau deja în vacanţă şi mai nimeni pe drumuri? Cozile alea ceauşiste care se formează de obicei seara, dar mai ales joi şi vineri, când studenţii pleacă acasă, sigur sunt mână soroşistă sau flashmob antiguvernamental, nicidecum realitatea pe care ministrul ar putea s-o vadă dacă ar vizita în mod regulat Gara de Nord, nu doar în toiul unei vacanţe prelungite de primăvară.

Călătorii sunt cei mai vinovaţi pentru aspectul infrastructurii feroviare, indicând deja clişeicul însă totodată adevăratul exemplu al aruncatului gunoiului pe jos. Dar dacă fac o adresă către Biroul Poliţie Transporturi Feroviare oare ce răspuns primesc dacă întreb care e numărul sancţiunilor date călătorilor neastâmpăraţi? Vreţi să vă spun cum hoarde de poliţişti fug ca potârnichile de diverşii băieţi obraznici şi neplătitori de bilet care fac legea pe anumite trasee feroviare din ţara asta? Cum dacă le semnalezi clasicii cerşetori din tren, aceiaşi prezenţi de exemplu pe ruta Bacău-Bucureşti de câţiva ani de zile, dau din umeri că n-au ce să le facă?

De acord cu faptul că angajaţii CFR Călători îşi dau silinţa, dar nu au condiţiile necesare pentru a o face într-un mediu în care chiar să se vadă rezultatele. Contractele pentru curăţenia din gări şi din trenuri beneficiază de alocări mici, uneltele pe care le au la dispoziţie sunt din altă epocă, iar sistemul informatic de rezervări le dă mari bătăi de cap când ceea ce se rezervă şi cumpără la ghişeu ori pe internet nu se potriveşte cu ceea ce este în vagon. Poveştile cu rocadele pe care le-am făcut la un drum spre Bacău ar avea potenţial de nuvelă cetăţenească. Poate cu altă ocazie! :)

Apoi, a aflat de la călătorii spre Constanţa că trenurile pe ruta Bucureşti-Ploieşti întârzie de fiecare dată, jurându-se că va avea „o discuţie“ cu CFR Infrastructură pe tema aceasta. Asta înseamnă nu doar că nu călătoreşte cu trenul, dar mai ales că nu citeşte ce primeşte pe birou. Aşa ar fi văzut şi harta restricţiilor de viteză pe reţeaua de căi ferate, la pachet cu motivele din spatele acestor limitări de viteză. Ar fi aflat că în zona Gării de Sud trenul circulă cu mirobolanta viteză de 5km/h din cauza pasajelor supraterane ce prezintă o structură de rezistenţă foarte afectată. Acolo, administraţia locală de aceeaşi culoare politică nu s-a mişcat şi din cauza asta suferă nu doar locuitorii Ploieştiului, ci zeci de mii de călători.

Aştept cu interes călătoria sa spre la Bacău. Poate o face chiar luna asta pentru mitingul electoral ce va veni. Eventual să prindă un loc... fără loc. Noi, ăştia care folosim trenul nu doar în scopuri electorale, ştim despre ce vorbim aici. Iar cu ocazia asta îi lansez o provocare domnului ministru: mă ofer ghid! Să-i ia şi pe senatorii şi deputaţii de Bacău cu el ca să stea de vorbă cu tinerii care abia aşteaptă sa lase Bacăul în spate, iar pesediştii să înţeleagă, dacă vor, de ce cei cărora le cer votul au acest gând.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite