Lecții pe care le-am învățat în 2022 despre content marketing

0
0
Publicat:

Care sunt lucrurile de care e bine să ții cont când gândești strategia de content marketing pentru 2023? De la importanța SEO la puterea conținutului video, de departe cele mai importante repere sunt recurența, relevanța și consistența. Trei lecții pe care le-am învățat în 2022 și pe care cu siguranță le voi aplica în 2023. 

image

Marketingul prin conținut aduce de trei ori mai mulți clienți decât metodele tradiționale de publicitate, iar costurile sunt cu 62% mai mici. Potrivit Content Marketing Institute, companiile care își actualizează blog-urile regulat generează cu 55% mai mulți vizitatori pe site.  

Ține cont de SEO pentru rezultate mai bune 

SEO este important din mai multe motive. În primul rând, te ajută să atingi o audiență mai mare pentru că face conținutul mai vizibil pentru motoarele de căutare. În al doilea rând, te ajută să atragi mai mult trafic specializat pe website din moment ce utilizatorii care îți găsesc conținutul prin aceste motoare în general caută ceea ce ai tu de oferit. În concluzie, SEO crește calitatea site-ului determinând motoarele de căutare să considere conținutul oferit de tine relevant și folositor pentru utilizatori. Cu cât website-ul tău conține informații mai relevante, cu atât va obține o poziție mai bună în Google. Ține minte! Primele poziții au cele mai bune rezultate în termeni de trafic și accesibilitate a website-ului. 

Că să îți îmbunătățești rezultatele, acordă atenție deosebită optimizării SEO a conținutului. Descoperă cum a contribuit SEO la dezvoltarea strategiei digitale pentru o companie finlandeză din industria de Waste Management aici

Puterea conținutului relevant 

Conținutul bun este cheia unei strategii reușite. Am creat mai jos o serie de lecții pe care le-am învățat în 2022 despre ce reprezintă cu adevărat conținutul bun: 

1. Adevărata esență a conținutului de succes stă în abilitatea de a angrena și a inspira audiența. 

2. Conținutul trebuie să fie relevant pentru audiența ta și pentru interesele sale. 

3. Sincronizarea este totul în ceea ce privește conținutul bun. Este necesar să știi când trebuie să publici ceva pentru a maximiza impactul. 

4. Calitatea bate cantitatea. Câteva articole bine scrise sunt mult mai relevante decât mai multe articole scrise slab. Potrivit Outgrow, 86% dintre cumpărători sunt dispuși să plătească mai mult pentru o experiență mai bună. Mai mult, aproximativ 81% din oamenii care se ocupă de marketing consideră că un conținut interactiv captează atenția utilizatorilor. Asigură-te că ai un subiect relevant pentru clienții tăi țintă. 

5. Experimentează cu diferite tipuri de conținut, de la videoclipuri și infografice la articole pe blog – pentru a vedea ce rezonează cel mai bine cu publicul tău. 

Știu că în acest moment ai în minte o mulțime de idei de conținut. Citește aici cum le poți transforma în rezultate. 

În 2022 am trecut printr-un proces de rebranding, iar strategia noastră de content s-a focusat pe noi obiective de brand: minimalism, informație și expertiză. M-a surprins faptul că după 6 luni de la implementarea strategiei noastre de content, am început să primim feedback despre cum potențialii clienți ne percep un brand exclusiv și puternic care oferă valoare clienților săi prin tot ce creează. 

Rămâi la curent cu așteptările audienței tale 

Nu este un secret că peisajul digital se schimbă constant. Ce a fost popular acum un an este posibil să nu fie la fel de în vogă anul acesta, și ce funcționează azi s-ar putea să nu funcționeze mâine. Acest lucru este adevărat în special pentru content marketing. Ca să îți păstrezi conținutul relevant și captivant, trebuie să-l actualizezi regulat. 

Acest lucru poate fi dificil, în special dacă lucrezi cu bugete limitate. În orice caz, poți face câteva lucruri simple pentru a-ți menține conținutul fresh. 

Una dintre cele mai bune modalități de a te asigura că postările tale sunt de actualitate este să creezi conținut peren. Noi îl numim conținut evergreen. Acesta își păstrează relevanța în timp. Prin crearea de conținut evergreen, poți fi sigur că cititorii tăi vor avea mereu de ce să se bucure, indiferent de momentul în care vizitează site-ul sau blog-ul tău. 

O altă modalitate remarcabilă de a păstra conținutul fresh este să reutilizezi conținutul vechi în feluri noi și inovative. Dacă ai un articol care a avut succes acum câțiva ani, îl poți actualiza cu diferite informații și noi perspective. De asemenea, poți prelua bucăți din articolele tale de blog și să le transformi în postări pe rețelele de socializare sau în newslettere. 

În final, nu uita să profiți de evenimente și tendințe actuale atunci când îți planifici strategia de conținut. Postează conținut evergreen, urmăritorii tăi vor avea mereu ceva nou și interesant de citit. 

Mizează pe rețelele sociale 

În ultimul deceniu, rețelele sociale au devenit unul dintre cele mai importante instrumente de marketing. Și asta pentru că acestea îți permit să te conectezi mai ușor cu clienții și partenerii brandului tău și să creezi relații bazate pe încredere cu aceștia.  

Există multe beneficii atunci când folosești rețelele sociale pentru afacerea ta. Te ajută să construiești relații mai puternice cu membrii audienței tale, să mărești vizibilitatea brandului și să mărești traficul de pe site-ul tău. În plus, poți genera eficient lead-uri calificate și oportunități de vânzare. Dacă le folosești corect, rețelele sociale devin un instrument valoros pentru dezvoltarea brandului tău.  

Îți poți valorifica prezența pe social media și conținutul creat pentru a genera mai eficient lead-uri. Iată modul în care o strategie de marketing prin conținut pe LinkedIn a condus la interacțiuni mai bune cu prospecții și la numeroase oferte pentru o companie din industria Wellbeing aici.  

Un titlu bun face cât o mie de impresii 

Se spune că, în medie, opt din zece persoane citesc titlul articolului, dar doar două din zece citesc  restul, așa cum indică Neil Patel. Nu-i de mirare că alegerea titlului perfect este un pas esențial în redactarea unui articol.   

Titlul  ar trebui să fie clar, interesant și să reflecte cu exactitate conținutul articolului. Pe lângă atractivitate, titlul trebuie să includă cuvintele cheie din articol  pentru a-ți susține strategia de SEO.  Include cuvinte cheie relevante în titlu, iar site-ul tău se va clasa pe o poziție mai ridicată în rezultatele motoarelor de căutare (SERP). Astfel, șansele ca potențialii tăi cititori să-ți descopere organic articolul și să îl acceseze cresc.  

Ce am învățat, deci, despre marketingul prin conținut în 2022 

Există câteva lecții de content marketing care au ieșit în evidență. În primul rând, este important să ai o abordare flexibilă și ușor adaptabilă. Mediul digital se schimbă mereu, iar ceea ce funcționează astăzi s-ar putea să nu funcționeze mâine. În al doilea rând, experimentează. Încearcă tactici și strategii noi și vezi ce funcționează pentru tine și pentru audiența ta. Și, în final, învață mereu. Ține pasul cu cele mai recente tendințe și cele mai bune practici pentru a rămâne relevant, recurent și consistent. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite