Ce este marketing-ul prin conţinut şi cum contribuie la dezvoltarea afacerii tale

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
content marketing diana serban

Conform eMarketing Institute, content marketing-ul reprezintă o abordare de lungă durată prin care o companie vine în întâmpinarea nevoilor unei audienţe deja stabilite prin conţinut unic, relevant şi consistent. Iată 8 motive pentru care este bine ai o strategie de conţinut pentru afacerea ta.

1. Îndeplineşti obiective de business cu investiţie minimă

În cazul metodelor plătite de marketing, rezultatele pe care busines-ul tău la va produce vor fi condiţionate de bugetul pe care eşti tu dispus să îl investeşti. În momentul în care bugetul nu îţi va mai permite să investeşti, atunci şi rezultatele vor începe să dispară. Marketing-ul prin conţinut se concentrează pe a câştiga atenţia potenţialilor clienţi în mod organic. Conform Invest, 41% dintre oamenii de marketing au confirmat că strategiile de marketing prin conţinut produc un ROI (Return On Investement) măsurabil.

De exemplu, unul dintre tipurile de conţinut pe care eu le dezvolt pentru compania mea este un podcast adresat oamenilor de marketing. În urmă cu un an am înregistrat primul episod neavând foarte mari aşteptări, însă am fost foarte surprinsă să constat că acest tip de content mi-a adus urmatoarele rezultate:

  • am crescut audienţa pentru compania mea: oameni care nu ştiau ce facem, acum ne cunosc;
  • clienţii existenţi ne-au cerut să le facem şi lor propriile podcasturi de brand. Deci am câştigat business;
  • am mers la întâlniri cu clienţi noi care ştiau de podcast şi care au fost mult mai deschişi să lucreze cu noi faţă de alte companii care nu ne cunoşteau deloc;
  • am câştigat şi un client direct care ne-a sunat în urma ascultării unui episod din podcast. 

Dacă ţi-am stârnit curiozitatea poţi să explorezi podcastul nostru aici.

2. Clienţii te vor găsi mai uşor pe Google 

Unul dintre factorii de clasificare vizaţi cel mai mult de Google în procesul de SEO este reprezentat de conţinutul pe care tu îl livrezi pe site-ul tău. Conform Impact conţinutul de calitate şi link-urile externe pe care site-ul tău le primeşte sunt principalii factori pe care Google îi ia în calcul în momentul ierarhizării site-urilor. Dacă site-ul tău va livra un conţinut util pentru utilizatorii tăi sunt şanse foarte mari ca acest lucru să fie observat şi de Google. Ţine minte! Primele poziţii generează şi cele mai mari rezultate! Conform Impact, primele 5 poziţii organice generează 67,6 % dintre toate click-urile de pe prima pagină din Google.

3. Audienţa ta va creşte continuu

În momentul în care începi să redactezi conţinut pentru business-ul tău ai un public ţintă bine-stabilit. Cu toate acestea, conform lui Neil Patel, prin intermediul acestei strategii îţi poţi lărgi audienţa. Conform Fotor trebuie să ţii cont că utilizatorii distribuie preponderent pe reţelele sociale conţinut interesant şi inspiraţional. Astfel, ar fi util ca informaţiile pe care le transmiţi să atragă atenţia publicului tău ţintă.

4. Îţi educi clienţii mai uşor

Educarea clienţilor tăi este foarte importantă. Să ne imaginăm că ai scos pe piaţă un nou produs sau serviciu. Pentru a-l putea face cunoscut trebuie prima dată să te asiguri că livrezi utilizatorilor tăi informaţiile pe care trebuie să le cunoască în legătură cu ceea ce ai tu de oferit. Content marketing-ul te ajută să obţii acest lucru. Frumuseţea content marketing-ului este aceea că poţi comunica despre produsul sau serviciul tău în orice formă doreşti. Poţi realiza un videoclip, un podcast sau chiar o revistă de brand. În urma unui studiu realizat de Small Business comunicarea slabă va îndepărta potenţialii clienţi de produsele şi serviciile tale.

5. Contribuie la fidelizarea clienţilor tăi

Multe companii se gândesc la modul în care să atragă clienţi, dar nu şi la modul în care să îi păstreze. Conform Invespcro.com, 44% dintre afaceri se concentrează pe atragerea clienţilor şi doar 18% se concentrează pe fidelizarea acestora. Procesul de fidelizare este important deoarece nu mereu putem găsi noi clienţi, probabilitatea de a vinde produsul sau serviciul nostru este doar între 5%-20%. Din acest punct de vedere marketing-ul prin conţinut are o eficienţă de 32% în fidelizarea clienţilor tăi.

6. Contribuie la creşterea engagement-ului

Unul dintre indicatorii care îţi pot oferi o privire mai detaliată asupra modului în care funcţionează business-ul tău este engagement-ul. Conform Outgrow 86% dintre cumpărători sunt dispuşi să plătească mai mult pentru o experienţă mai bună. Aproximativ 81% dintre marketeri au constatat cum conşinutul publicat constant captează atenţia utilizatorilor.

7. Scade Bounce Rate-ul

Bounce Rate-ul reprezintă acel element căruia fiecare om de marketing doreşte să îi scadă valoarea. Acesta reprezintă procentul utilizatorilor care părăsesc pagina site-ului tău în loc să continue şi vizualizarea celorlaltor pagini. În cadrul site-ului tău ceea ce poate genera un bounce rate negativ este reprezentat de experienţa pe care utilizatorii o au pe pagina ta. Prin Content Marketing poţi corecta acele elemente de conţinut care nu sunt percepute ca fiind pozitive sau interesante de publicul tău ţintă. 

8. Contribuie la creşterea autorităţii companiei tale

Strategia de Marketing prin conţinut are obiectivul de a livra conţinut de calitate şi de a rezolva probleme reale ale clienşilor tăi. În momentul în care reuşeşti să rezolvi aceste probleme şi să le oferi clienţilor răspunsuri relevante, îţi vei consolida poziţia de expert în domeniul respectiv. În consecinţă, tu vei fi printre primii la care utilizatorii vor apela când au nevoie să achiziţioneze un produs sau serviciu din aria ta de expertiză sau să adreseze o întrebare.

În concluzie

Indiferent de cât de mult se va avansa procesul de automatizare, întotdeauna va fi nevoie să comunici despre produsele şi serviciile tale şi să satisfaci nevoile clienţilor tăi. Indiferent că eşti o companie tech sau nu, trebuie să te gândeşti că te adresezi unor oameni, şi nu unor roboţi, astfel încât înţelegând nevoile clienţilor tăi să le poţi oferi răspunsurile necesare. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite