Efectele psihologice şi sociale ale izolării asupra elevilor, analizate într-un studiu internaţional derulat în România de Asociaţia Timişoara 2021

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cercetarea "Viata mea in izolare" / Credit foto: Freepik
Cercetarea "Viata mea in izolare" / Credit foto: Freepik

Cercetarea internaţională, intitulată “Viaţa mea în izolare”, va fi derulată în următoarea perioadă şi în România şi urmăreşte să evalueze posibilele repercusiuni psihologice şisociale ale perioadei de izolare asupra elevilor din ciclurile gimnazial şi liceal.

Proiectul a fost iniţiat de Reţeaua Europeană pentru Psihiatrie Psihodinamică (European Network for Psychodynamic Psychiatry – NetforPP), cu sediul în Roma (Italia) şi se desfăşoară în mai multe ţări europene. În România, cercetarea este coordonată de Asociaţia Timişoara 2021 – Capitală Europeană

a Culturii.

În cursul lunii mai, Asociaţia Timişoara 2021 a primit din partea dr. Annelore Homberg, preşedintele European Network for Psychodynamic Psychiatry, invitaţia de a lua parte la această cercetare. Următoarea etapă a fost aceea de a contacta instituţii din învăţământul preuniversitar pentru a le solicita să susţină demersul prin participarea la această cercetare.

Până în prezent, reprezentanţii Asociaţiei Timişoara 2021 au contactat parteneri din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Alba, precum şi instituţii din învăţământul preuniversitar aşa cum sunt inspectoratele şcolare judeţene Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, centrele de informare europeană "Europe Direct" din Arad şi Regiunea Centru, dar şi Clubul de presă Valea Jiului.

“Credem că este important ca acest chestionar să ajungă la cât mai mulţi tineri. Numărul răspunsurilor contează pentru a realiza un studiu cât mai relevant, dar, în acelaşi timp, credem că este şi mai important pentru copiii şi tinerii noştri să poată să exprime ceea ce simt legat de contextul excepţional în care ne aflăm. Rezultatele obţinute ne-ar putea determina să găsim noi soluţii pentru a răspunde nevoilor lor, prin adaptarea

programelor şi proiectelor noastre”, afirmă Maria Vulcan, coordonatorul proiectului la nivel naţional.

De aceea, Asociaţia Timişoara 2021 lansează un apel către instituţiile de învăţământ de pe întreg cuprinsul ţării să susţină această cercetare europeană. Perioada de colectare a răspunsurilor este luna iunie, iar la finalizarea studiului, NetforPP va pune la dispoziţie concluziile studiului.

În prezent, chestionarul este deja aplicat în Italia, în Roma şi Florenţa, precum şi în Spania, în Barcelona. De asemenea, se fac demersuri pentru a fi aplicat în Croaţia, prin Asociaţia Rijeka 2020 - Capitală Europeană a Culturii. 

Autorii studiului “Viaţa mea în izolare” sunt dr. Annelore Homberg, preşedintele NetforPP, împreună cu trei cadre didactice de la Universitatea Sapienza din Roma - Lauro Quadrana, Olivia Cox, Sara Fabbri şi Elena Monducci. 

Chestionarul "Viata mea în izolare" este disponibil aici.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite