CV de CEO. Lungimea CV-ului în funcţie de rangul posesorului
0Se vorbeşte mult despre cât de lung să fie un CV, dar foarte rar despre legătura dintre dimensiunea CV-ului şi rangul posesorului. Pentru candidat, obiectivul CV-ului este să ajungi să fii chemat la interviu. Şi la cât mai multe interviuri, la modul general.
Pentru angajator, obiectivul principal este acelaşi, adică să poţi decide pe cine chemi la interviu, cu menţiunea că ai interesul ca să ajungi să vezi candidaţi cât mai apropiaţi de profilul căutat, desigur, ca să pierzi cât mai puţin timp cu întâlniri inutile. Cât mai puţine interviuri, adică – dacă singurul scop este ocuparea poziţiei vacante, şi nu mai mult de atât. Dacă un interviu îţi ia 40 de minute, iar examinarea unei aplicaţii 4 minute, adică de zece ori mai puţin, evident că ai tot interesul ca să tragi maximum posibil de concluzii direct din CV, şi să nu ai surpriza neplăcută ca la interviu să vezi că era vorba despre altceva decât deduseseşi tu.
Desigur, ca să poţi înţelege tot ceea ce este de înţeles şi să mergi direct la ţintă, CV-urile trebuie să conţină toată informaţia de care ai nevoie, să fie complete, foarte precise, detaliate, clare, cu informaţia bine structurată. La începători, CV-urile sunt scurte, mulţi se chinuie serios să umple o pagină cu ceva, ca să nu arate prea inestetic. Apoi se lungesc semnificativ pe măsură ce treci de middle management, ca să scadă iarăşi în lungime când ajungi la CEO sau la nivel de board, mai ales dacă eşti şi ai fost la companii cunoscute, care nu au nevoie de explicaţii.
Un CV de CEO sau de CEO-1 la o mare companie ar putea să aibă un sfert de pagină, fiindcă eşti chemat sau nechemat la interviu nu după informaţiile din CV, ci după alte criterii. Sigur, nu-ţi faci CV-ul de un sfert de pagină din politeţe faţă de cel care-l citeşte şi ca să nu ţi se vadă aroganţa chiar aşa, din prima, aşa că trebuie să umpli o pagină cu ceva. Dar în niciun caz mai mult.
Şi, să fim serioşi, ce angajator are în faţă 20 de CV-uri de CEO sau de CEO-1 de la mari companii, ca să le studieze după achievements, skills şi alte detalii de acest fel, care oricum nu au ce căuta într-un astfel de CV de anvergură? Şi chiar dacă Google sau UiPath ar avea atâtea CV-uri în faţă, le-ar ierarhiza şi i-ar chema la interviu tot după numele şi renumele companiilor la care lucrează, nu după altceva. Aşa că, prin lungimea CV-ului transmiteţi şi un semnal, pe care recrutorii şi angajatorii cu experienţă ştiu să-l interpreteze aşa cum se cuvine...