Balerina Marina Minoiu va dansa pentru Teatrul Regal din Copenhaga
0Una dintre cele mai importante balerine ale Corpului de Balet al Operei Naţionale Bucureşti părăseşte instituţia:Marina Minoiu a semnat pentru un sezon un contract cu Teatrul Regal din Copenhaga, începând din luna august 2016. Artista a părăsit, astfel, Corpul de Balet a Operei Naţionale Bucureşti (ONB), unde avea roluri principale în multe dintre spectacolele de balet din repertoriu.
Balerina Marina Minoiu, care în această stagiune a dansat în premiera "Manon" la Opera Naţională Bucureşti (ONB), a decis să părăsească instituţia. Artista a semnat cu Teatrul Regal din Copenhaga pentru un sezon, începând din luna august 2016.
"Nu am mai suportat situaţia de criză de la ONB şi nu am mai suportat să văd cum tot ce-a construit coregraful Johan Kobborg este distrus. Am semnat cu Corpul de Balet al Teatrului Regal din Copenhaga. Am decis să plec, pentru un mine este un pas înainte", a spus Marina Minoiu.
Îmi pare rău, totuşi, că s-a ajuns la această situaţie, însă nivelul Corpului de Balet a scăzut foarte mult după plecarea lui Johan Kobborg de la conducerea acestuia, de la Opera Naţională Bucureşti. Din păcate, mulţi alţi solişti de valoare au decis să plece, nu am avut de ales... ", a declarat Marina Minoiu, pentru "Adevărul".
Finalistă la Youth American Grand Prix în anul 2007, balerina Marina Minoiu a avut stagii de perfecţionare la The Royal Ballet Covent Garden Summer School, American Ballet Theater Summer Intensive Course (USA), stagiu cu maestrul Gilbert Meyer, cu maestrul Sergiu Ştefanski, la International Ballet Summer Workshop Hagen (Germania) etc. Marina Minoiu a avut colaborări cu Teatrul Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski din Constanţa şi Ballet Classique de Paris.
Repertoriu (roluri şi dansuri):
Manon - Manon, Muzica: Jules Massenet (aranjament orchestral de Martin Yates), coregrafia: Kenneth MacMillan
Lise - La Fille mal gardée de Ferdinand Hérold şi John Lanchbery, coregrafia: Sir Frederick Ashton
	Gulnara / Odalisque / Grădina / Pas d’ésclave – Corsarul de Adolphe Charles Adam, coregrafia: Vasili Medvedev, după Marius Petipa
	Mercedes / Juanita / Zâna Pădurii – Don Quijote de Ludwig Minkus, coregrafia: Jaroslav Slavický, după Marius Petipa şi Alexandr Gorski
	Tango fatal – Tango (colaj muzical), coregrafia: Edward Clug
	Prietenii lui Beno / Pretendenta / Lebede mari / Mazurca – Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Gheorghe Iancu, după Marius Petipa şi Lev Ivanov
	Sofia - Femei (colaj muzical), coregrafia: Gheorghe Iancu
	Primăvara – Cenuşăreasa de Serghei Prokofiev, coregrafia: Mihai Babuşka
	Silfida / Prima Silfidă / Pas de six - La Sylphide de Herman Severin Løvenskiold, coregrafia: Johan Kobborg, după August Bournonville
	Carabosse - Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
	Gamzatti / Pas d’action - Baiadera de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babuşka
	Falling angels, coregrafia: Jiří Kylián
	Myrtha - Giselle de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Jean Coralli, Jules Perrot, Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babuşka
	Zâna fondantelor / Dans spaniol - Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
	Pas d’ésclave - Corsarul de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Marius Petipa
	Myrtha - Giselle de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Călin Hanţiu
	Mazurka - Crăiasa Zăpezii, coregrafia: Oleg Danovski
	Fantasia con fuoco, coregrafia: Monica Fotescu Uţă
	Trei puncte, coregrafia: Alin Gheorghiu
	Sarasate, coregrafia: Călin Hanţiu
	Scaunele – Trilogia Ionescu, coregrafia: Monica Fotescu Uţă
	Classical Symphony, coregrafia: Yuri Possokhov
	Petite Mort, coregrafia: Jiří Kylián