Planul prin care Facebook a ajuns atât de puternică se vede în ultimele cifre: cei mai mulţi bani vin din reclama pe mobil
0Facebook şi-a prezentat parcursul în ultimele trei luni şi segmentul „mobile“ arată foarte bine. Pus în cifre, 400 de milioane de utilizatori folosesc doar dispozitive mobile. Iar profitul Facebook vine, majoritar, prin acestea.
Mark Zuckerberg, director şi fondator Facebook, a prezentat datele parcursului reţelei în al doilea trimestru al anului. Sunt 1,32 de miliarde de utilizatori, iar aproape 400 de milioane de oameni folosesc reţeaua doar prin intermediul unui dispozitiv mobil. Asta înseamnă aproximativ 30% din totalul de utilizatori, potrivit TechCrunch. În altă ordine de idei, Facebook şi-a crescut veniturile cu 61%, la 2,91 miliarde de dolari, scrie Playtech.
Facebook nu mai creşte atât de repede, când vine vorba de utilizatori, dar a reuşit în ultimele trei luni să mai atragă încă 40 de milioane de oameni. Cu o medie similară a crescut şi numărul de utilizatori activi zilnic, ajungând la 829 de milioane. Cei care folosesc dispozitivele mobile pentru a accesa Facebook reprezintă puţin sub jumătate din numărul total, dar aici intră şi cei care, din când în când, folosesc PC-ul.
Ce produse oferă Facebook pentru smartphone? Ai, în primul rând, aplicaţia principală de Facebook, redesenată pentru a arăta aproape la fel pe Android şi iOS. Apoi, ai Messenger, disponibilă pe Android, iOS şi Windows Phone. Mai este Facebook Paper pentru iOS, iar pe Android alternativa e Facebook Home. Acestea îţi livrează reţeaua socială sub altă formă. Ca aplicaţii terţe, dar neluate în calcul în traficul reţelei, mai sunt WhatsApp şi Instagram. De asemenea, pentru pagini reţeaua oferă Pages Manager şi poţi folosi Slingshot drept alternativă la Snapchat.
Un demo pentru Slingshot
A venit şi momentul statisticilor interesante: cât valorezi pentru Facebook? Ei bine, cel mai bine cotaţi sunt cei din Canada şi SUA, iar Europa este imediat după. Asta nu înseamnă că vei primi vreodată bani de la Facebook, dar e interesant de văzut de unde vin banii reţelei sociale prin reclame. Că tot am ajuns la publicitate, cel mai puternic sector e tot cel mobil, cu 62% din venituri fiind obţinute prin anunţurile mobile.
