Nu mai eşti popular pe Facebook? De vină e reţeaua socială care vrea mai mulţi bani de la fiecare utilizator

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook ţi-a „împachetat“ celebritatea în spatele publicităţii. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Facebook ţi-a „împachetat“ celebritatea în spatele publicităţii. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Ai deficienţă de like pe Facebook? Ţi se pare că nu mai vezi suficiente mesaje de la ceilalţi oameni? S-ar putea să nu vezi greşit, iar Facebook e personajul cel rău în povestea asta.

Pe toată durata anului 2013, În august 2013, Facebook a prezentat modul în care va regândi afişarea informaţiilor, iar acum se văd efectele - în bine sau rău.

Ideea unui News Feed nou i-a venit lui Chris Cox, vicepreşedintele reţelei responsabil de partea de produse, care căuta o poză pe Facebook şi nu o găsea. Atunci, Facebook a ajuns la concluzia că un utilizator obişnuit vede zilnic circa 1.500 de mesaje, iar conţinutul nu e deloc filtrat conform intereselor sale. A meşterit un nou algoritm, l-a implementat şi la ce s-a ajuns explică Derek Muller, un creator de conţinut pe YouTube şi administratorul paginii Veritasium pe Facebook.

Muller detaliază de ce primeşti mai puţine like-uri, de ce mesajele tale nu ajung la mai mulţi oameni şi cum, într-un an de zile şi prin câteva actualizări de News Feed, Facebook a ajuns să vrea tot mai mulţi bani din publicitate, dar fără să aibă grijă şi de utilizatori. El compară Facebook cu YouTube, unde există Creatori, Spectatori şi Publicitari, iar aceste categorii sunt cvasi-separate. Pe Facebook, poţi fi şi Creator, şi Spectator, dar şi Publicitar, când îţi promovezi mesajele pentru a fi văzute de către mai mulţi oameni.

Derek Muller explică, printr-un videoclip de pe YouTube, ce se întâmplă cu Facebook

Pagina lui Derek Muller are peste 111 mii de fani pe Facebook dintre care circa 400 interacţionează cu aceasta. Paginile au resimţit cel mai tare schimbarea, chiar dacă unele n-au scăzut, deşi n-au apelat la publicitate. Acestea s-au bazat pe generarea de conţinut care atrage atenţia utilizatorilor şi care ajunge să fie dat mai departe. Totuşi, utilizatorii n-ar trebui trataţi la fel ca paginile, iar, în general, vrei să vezi mesajele oamenilor din lista ta. Dacă nu vrei, există butonul de unfollow. Cu siguranţă Facebook va mai rafina News Feed în viitor, dar în acest moment fie te mulţumeşti cu situaţia dată, fiind mai puţin popular, fie investeşti în publicitate şi te apuci să fii mult mai activ pe reţea.

Află mai multe despre Facebook şi News Feed:

Dacă îţi placi prietenii, o să apreciezi noua funcţie din Facebook News Feed: vei vedea mai multe dintre mesajele lor

Facebook: nu vom inunda News Feed-ul cu publicitate, iar reclamele video mai aşteaptă

FOTO VIDEO Noul News Feed al Facebook, inspirat de versiunile de mobil dar şi de Google+

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite