Facebook schimbă sistemul de publicitate: elimină o funcţie care i-a adus pierderi de milioane de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook schimbă puţin sistemul de marketing. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Facebook schimbă puţin sistemul de marketing. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Facebook schimbă, până în aprilie, sistemul său de marketing. Asta înseamnă că numele tău nu va mai fi legat de paginile pe care le apreciezi, ci promovările vor rămâne concentrate pe interesele celor cărora le sunt afişate.

În primăvară, Facebook va renunţa la o formulă de marketing care i-a adus câteva probleme până acum. E vorba de celebrele sponsored stories care presupun că de promovarea unei pagini, în News Feed-ul altor utilizatori, este legat numele unui prieten care apreciază deja pagina. Reţeaua socială a decis să schimbe lucrurile, după ce în 2011 a fost dată în judecată pe motiv că încalcă intimitatea utilizatorilor, notează VentureBeat.

Facebook a ieşit din acel proces cu o înţelegere de 20 de milioane de dolari, dar în iunie 2013 a anunţat că lucrurile se vor schimba, în special în ceea ce priveşte sponsored stories. Mai mult, reţeaua socială le-a oferit utilizatorilor mai mult control asupra modului în care sunt afişate aceste mesaje, decizie care ar fi dus la pierderi de circa 100 de milioane de dolari în venituri.

„Sistemul de publicitate socială se va adresa audienţei pe care o urmăreşte cel care promovează şi nu vor mai fi folosite informaţiile nimănui, în contextul reţelei, pentru un anunţ pe care nu l-ar fi văzut şi în altă situaţie“, a declarat Facebook printr-un purtător de cuvânt. 

Data oficială la care va fi oprită forma asta de publicitate este 9 aprilie 2014, iar din acel moment anunţurile de acest tip vor fi convertite în alt format de publicitate. Metadatele vor continua să fie folosite, dar cei deranjaţi că numele le e legat de o pagină pe care au apreciat-o nu vor mai avea motive să dea Facebook în judecată.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite