Yahoo! se pregăteşte să cumpere un nou serviciu online. Hulu i-ar putea asigura şefia în divertismentul din sufragerie
0Yahoo! a cumpărat Tumblr pentru 1,1 miliarde de dolari, dar se pare că mai are suficienţi bani în conturi. Următoarea achiziţie ar putea fi Hulu, un serviciu destinat divertismentului.
Yahoo! vrea să-şi întărească poziţia pierdută în online şi după Tumblr Hulu pare a fi noua vedetă printre cei interesaţi să cumpere servicii de video streaming. Cu asta se ocupă Hulu, furnizează conţinut de divertisment - emisiuni TV, filme, tot felul de videoclipuri - contra costului unui abonament lunar. VentureBeat scrie că Yahoo! este încă o companie interesată să cumpere acest produs.
De ce este Hulu de vânzare? Pentru că în prezent este în posesia unor nume grele din industria divertismentului: Disney, News Corp şi Comcast care încă din iunie 2011 au vrut să vândă serviciul din cauză că nu s-au înţeles în privinţa strategiei de afaceri. Atunci, preţul pus pe Hulu a fost de două miliarde de dolari. Nimeni nu a oferit atât, astfel că cele trei companii au rămas cu serviciul pe mână şi au trebuit să-l facă profitabil.
Deţinătorii Hulu cel mai probabil vor să vândă, dar contează şi cât vor. Este foarte probabil ca Yahoo! să nu mai fie dispusă să investească alt miliard de dolari. Deocamdată, News Corp vrea să câştige bani pe seama Hulu prin abonamente, pe când Disney preferă modelul de afacere cu reclame pe lângă conţinutul furnizat. Pe lângă Yahoo!, Time Warner, Amazon şi Peter Chernin, fostul preşedinte News Corp, sunt posibili cumpărători. Chernin chiar a făcut o ofertă de 500 milioane de dolari.
Hulu a crescut anul trecut cu 65%, până la 695 milioane de dolari venituri, şi are 4 milioane de abonaţi, iar în 2012 reclamele au venit de la aproximativ 1.000 de companii sau oameni interesaţi să-şi promoveze produsele. Potenţialul este destul de mare.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.
Află mai multe despre investiţia Yahoo! în Tumblr: