FOTO Autobuzul autonom învaţă traseul şi poate transporta 10 oameni deodată

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Francezii vor să construiască primul autobuz fără şofer şi l-au prezentat în stadiul de prim concept la evenimentul Michelin Challenge Bibendum de la Chengdu, China.

EZ-10 e un autobuz micuţ, cu şase locuri şi câteva în picioare, care se remarcă prin absenţa şoferului. El este controlat cu ajutorul camerelor video, care detectează obstacolele din calea sa şi le evită. E prima încercare în zona automobilelor autonome pentru transport în comun. Prototipul nu se remarcă prin rapiditate şi, după cum am văzut, nici prin exactitate. După o zi jumătate la Michelin Challenge Bibendum, evenimentul unde a fost prezentat publicului, micuţul autobuz a lovit la viteză foarte mică un alt „frate“ mai mare şi mai puţin automatizat.

EZ-10 a fost dezvoltat de Ligier Group şi de Institutul Pascal din Clermont-Ferrand (Franţa). Dezvoltarea sa a început în anul 2003. Tehnologia folosită, cea a camerelor video, are două etape. În prima fază traseul unui autobuz este înregistrat cu ajutorul unor camere video pentru a vedea obstacolele fixe de pe traseu şi a se înregistra drumul. A doua fază corespunde fazei automate. Practic, vehiculul trebuie să se asigure că filmarea făcută de camerele video de la bord este cât mai asemănătoare cu cea iniţială. De asemenea, are grijă să nu se ciocnească de maşinile de pe traseu. Practic, videoclipul iniţial îi creează o şină ca la tramvai pe care trebuie să o urmărească.

image

EZ-10 e construit pentru distanţe mici, de maximum un kilometru, şi ar putea fi folosit în parcuri industriale, aeroporturi, parcuri de distracţii şi altele.

Practic, încă nu vorbim de un autobuz de oraş, ci de un autobuz pentru situri industriale şi aeroporturi, care să transport în siguranţă pasagerii din punctul A în punctul B. Potenţialul este mare, dar un autobuz trebuie să înveţe provocările unui drum prin oraş, unde se va întâlni cu foarte multe maşini. Cea mai bună tehnologie de până acum este cea construită de Google pentru maşina sa fără şofer. 


Citeşte mai multe despre oraşele viitorului de la Michelin Challenge Bibendum

Cum va arăta viitorul oraşelor sau al mobilităţii? Vom fi o lume în care lucrurile vor fi conectate, iar cei care nu puteau să meargă se vor deplasa cu lejeritate? Sunt câteva întrebări la care au încercat să răspundă participanţii de la eveniment TED City 2.0 de la Chengdu. Oraşul în forma actuală trebuie să dispară ca planeta să supravieţuiască. Adică aglomeraţia, dependenţa de maşini personale şi poluarea.

Lenovo S90, o copie după iPhone 6

Acum câteva zile, Lenovo a lansat pe piaţa din China un telefon cu caracteristici mid-range ce aduce aminte de iPhone 6. Aducerea aminte e o expresie mică, deoarece telefonul este o clonă de-a dreptul şi arătă că, pe terenul de acasă, Lenovo nu renunţă la metehne vechi. “Adevărul” a pus mâna pe device.


Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite