Prof. dr. Dafin Mureşanu: „Somnul resetează sistemele creierului“. Semnele bolii Parkinson care, la 200 de ani de la descriere, nu este încă vindecabilă 0

Preşedintele Societăţii de Neurologie din România, prof. dr. Dafin Mureşanu, a explicat de ce este importantă cantitatea de somn pe care ne-o administrăm, ce rol joacă alimentaţia, precum şi modul în care ne ducem viaţa în prevenirea bolilor neurodegenerative. El a evidenţiat ultimele noutăţi legate de diagnosticul şi tratamentul bolii Parkinson.

Prof. dr. Dafin
Mureşanu: „Somnul resetează sistemele creierului“. Semnele
bolii Parkinson care, la 200 de ani de la descriere, nu este încă vindecabilă Vezi comentarii 0

De ce femeile au nevoie să doarmă mai mult

De ce femeile au nevoie să doarmă mai mult

Somnul este modalitatea prin care organismul se reface şi se pregăteşte pentru o nouă zi. Conform ultimelor cercetări, femeile au nevoie de cel puţin 20 de minute de somn în plus faţă de bărbaţi pentru a se putea trezi odihnite. Iată care este explicaţia!

Trucuri să devii o persoană matinală

Trucuri să devii o persoană matinală

În fiecare dimineaţă, obişnuieşti să reprogramezi alarma de cel puţin două ori până să te ridici din pat? Atunci este mometul să faci câteva schimbări în casa ta şi în rutina zilnică pentru a te transforma într-o persoană matinală şi energică.

Terapia prin somn. Ce boli putem trata şi preveni printr-un somn odihnitor? Aflaţi la Adevărul Live

Terapia prin somn. Ce boli putem trata şi
preveni printr-un somn odihnitor? Aflaţi la Adevărul Live

O noapte pierdută înseamnă, evident, oboseală, dar şi o stare de irascibilitate şi dificultăţi de concentrare. Dar aceasta este doar o mică dovadă a importanţei somnului pentru funcţionarea creierului în special şi pentru sănătatea organismului în general. Dr. Oana Deleanu, preşedintele Secţiunii de Somnologie a Societăţii Române de Pneumologie, vine la Adevărul Live să ne ofere trucuri pentru un somn odihnitor şi vindecător.

Ce probleme de sănătate indică ora la care te trezeşti noaptea

Ce probleme de sănătate indică ora la care te trezeşti noaptea

Mulţi dintre noi avem probleme cu somnul, fie că ne este greu să adormim, fie că ne trezim adesea în toiul nopţii. Cu cât se prelungeşte mai mult perioada în care se manifestă aceste neplăceri, cu atât eşti mai tentat să accepţi situaţia ca pe una normală şi te îndepărtezi de ceea ce înseamnă un somn sănătos. De aici până la manifestarea unei boli este doar un pas.

Cât dormi, în funcţie de vârstă

Cât dormi, în funcţie de vârstă

Numărul de ore de care are nevoie o persoană ca să fie odihnită diferă în funcţie de mai mulţi factori. Astfel, un adult are nevoie de alt program de somn, spre deosebire de un copil. Descoperă cât trebuie să dormi în funcţie de vârstă!

Tragedia de la Colectiv a deschis un uriaş capitol al solidarităţii româneşti, atât în ceea ce priveşte mobilizarea resurselor profesionale, cât şi individuale. Voluntariatul profesioniştilor din profesiile medicale a fost exemplar şi fără stridenţe, iar mobilizarea societăţii civile, prin formele ei asociative, a fost de asemenea promptă şi rapidă.

acum 1 an · comentarii (0)

Nominalizarea unui medic abia ieşit de pe băncile şcolii, cineva care nu a gustat din „salamul cu soia“ al sistemului sanitar autohton, urmată de grabnica sa înlăturare arată dificultatea pe care o au comunitatea medicală şi sistemul politic ca, în al doisprezecelea ceas, să genereze speranţă printr-o propunere care să fie dincolo de suspiciune sau deriziune.

acum 1 an · comentarii (4)

„Puţin mai târziu” pare acest optimist şi superb moment în care toate lucrurile nu-atât-de-plăcuto-oribilo-greţoase-de-care-îmi-este-silă-să-mă-apuc se vor rezolva de la sine. În mod repetat ne comportăm ca şi când in viitor, printr-o minune, vom fi puţin mai odihniţi, vom avea mai mult timp, mai mulţi bani sau orice altă aliniere perfectă de stele de care avem nevoie să facem lucrurile să se întâmple.

acum 2 ani · comentarii (0)
Postari Recente